امروز: سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 17 ربيع أول 1447 | 2025-09-09
کد خبر: 52668 |
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1394 - 12:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد > انرژی – صدای اقتصاد نوشت:دزدیدن نفت از کشتی‌ها دیگر کار عاقلانه‌ای نیست! تانکرهای نفتی، غول‌پیکر هستند و کشتی‌هایی که محموله‌های سنگین و گران‌قیمت را حمل می‌کنند طوری طراحی شده‌اند که حمل آن‌ها دشوار است. دزدی در این شرایط مثل هواپیماربایی می‌ماند. تانکر اصلی باید ربوده شود. دزدان دریایی باید تانکر را تحت کنترل خود دربیاورند […]

اقتصاد > انرژی – صدای اقتصاد نوشت:دزدیدن نفت از کشتی‌ها دیگر کار عاقلانه‌ای نیست!

تانکرهای نفتی، غول‌پیکر هستند و کشتی‌هایی که محموله‌های سنگین و گران‌قیمت را حمل می‌کنند طوری طراحی شده‌اند که حمل آن‌ها دشوار است. دزدی در این شرایط مثل هواپیماربایی می‌ماند. تانکر اصلی باید ربوده شود.

دزدان دریایی باید تانکر را تحت کنترل خود دربیاورند و سپس آن را به جایی ببرند که قابل شناسایی نباشد تا بتوانند چندین هزار بشکه نفت را از آن خارج کنند.

اما مهم‌ترین نکته در دزدیدن نفت این است که بعد از تمام سختی‌ها، خریداری برای آن پیدا شود. یا اگر خریداری برای آن نبود، لااقل بتوان با بازی‌های خطرناک آن را به صورت غیرقانونی به پالایشگاه‌های فروخت.

طی شش ماه گذشته، قیمت نفت به دلیل مازاد عرضه شدید، سقوط سنگینی را تجربه کرده‌است. به این ترتیب اکنون برای دزدان دریایی واقعاً صرفه اقتصادی ندارد که نفت را بدزدند.

فلورنتینا آکونگا مدیرعامل شرکتی در خلیج گینه می‌گوید: «شغل دزد دریایی دیگر با نفت زیر 30دلار در ازای هر بشکه، اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. حداقل به اندازه نفت 106دلاری چند سال پیش، صرفه اقتصادی ندارد.»

او اظهار کرده‌است که سقوط قیمت نفت به زیر 100دلار از جولای سال گذشته، فاکتور مهم و تأثیرگذاری در کاهش دزدان دریایی بوده‌است.

البته واقعیت این است که دزدی دریایی پیش از سقوط قیمت نفت نیز کاهش یافته بود. در سال 2013 بیش از 100 حمله دریایی در خلیج گینه صورت گرفته بود که 56مورد از آن موفقیت‌آمیز بوده‌است.

در سال 2014 تعداد دزدی‌های دریایی به 67 مورد رسید بود که 26 مورد از آن موفقیت‌آمیز بوده‌است. به این ترتیب کاهش تعداد دزدان دریایی کمی پیش از کاهش قیمت نفت آغاز شده بود.

اکثر حمله‌هایی که در سال 2014 صورت گرفته بود مربوط به کشتی‌های می‌شده‌است که گازوئیل حمل می‌کرده‌اند.

خلیج گینه همیشه در معرض خطر دزدان دریایی بوده‌است.

22439

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید