امروز: شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 29 جماد أول 1446 | 2024-11-30
کد خبر: 459123 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1400 - 12:01 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بروز بیماری بویژه در همه گیری کرونا است که بخشی از این موضوع از بُعد فردی خارج شده و به سطح جامعه و اصناف می‌آید؛ اما بیشترین مکان ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، شکایت بهداشتی از نانوایی‌ها بوده که اکثرا نیز به […]

رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بروز بیماری بویژه در همه گیری کرونا است که بخشی از این موضوع از بُعد فردی خارج شده و به سطح جامعه و اصناف می‌آید؛ اما بیشترین مکان ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، شکایت بهداشتی از نانوایی‌ها بوده که اکثرا نیز به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان بوده است.

به گزارش صلح خبر، بر اساس گزارش آخرین وضعیت بخش بهداشت شکایات مردمی سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اصناف در مقابله با ویروس کرونا از تاریخ  ۱۶ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده ۹۳۰۲ تماس بوده است. در این بین تعداد کل شکایات ثبت شده ۳۰۱۸ شکایت بوده و شکایت از عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار (در رابطه با کووید۱۹) همچنان در صدر جدول قرار دارد.

بر اساس این گزارش بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی، نانوایی‌ها هستند که اکثرا به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان گزارش می‌شود.

نانوایی‌ها؛ در صدر شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته بیشترین نوع شکایات مردمی مربوط به عدم رعایت موازین بهداشتی در محیط کار با ۶۶ درصد است و پس از آن عدم رعایت بهداشت دست با ۱۱ درصد در رتبه دوم، عرضه موادغذایی فاسد با ۱۰ درصد در رتبه سوم، دفع غیربهداشتی فاضلاب با ۸ درصد در رتبه چهارم و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر با ۵ درصد در رتبه پنجم قرار دارند.

نانوایی‌ها؛ در صدر شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بر اساس این گزارش همچنین بیشترین شکایات مردمی بر حسب صنف مربوط به نانوایی‌ها با ۴۳ درصد است و پس از آن به ترتیب اماکن مسکونی با ۱۸ درصد رتبه دوم، اغذیه فروشی، ساندویچ‌و پیتزا با ۱۶ درصد رتبه سوم، سلف سرویس و رستوران با ۱۳ درصد رتبه چهارم و بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها با ۱۰ درصد رتبه پنجم شکایات مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

نانوایی‌ها؛ در صدر شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

نانوایی‌ها؛ در صدر شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید