امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 548734 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1403 - 16:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فعال حوزه دانشجویی گفت: وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و به نظام سیاسی خود اعتماد نشان می‌دهند، این اقدام به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند. این سرمایه اجتماعی بالا می‌تواند در عرصه بین‌المللی به عنوان یک قدرت نرم عمل کند و موقعیت کشور را تقویت نماید. مسعود رشیدی، فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با […]

فعال حوزه دانشجویی گفت: وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و به نظام سیاسی خود اعتماد نشان می‌دهند، این اقدام به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند. این سرمایه اجتماعی بالا می‌تواند در عرصه بین‌المللی به عنوان یک قدرت نرم عمل کند و موقعیت کشور را تقویت نماید.

مسعود رشیدی، فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید سعید غدیر درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح در انتخابات، اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک نظام سیاسی مردم‌سالار، می‌تواند از دو جنبه اصلی بر تقویت و افزایش قدرت و اقتدار ملی موثر باشد. اول، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام و دوم، ارتقای امنیت ملی. مشارکت بالا نشان‌دهنده اعتماد عمومی به حاکمیت است که یکی از مؤلفه‌های اصلی سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به تاثیر سرمایه اجتماعی بر قدرت و بازیگری یک کشور در نظام بین‌الملل، ‌بیان کرد: در بین علمای علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، این گزاره مورد تأیید حداکثری است که میان سرمایه اجتماعی یک نظام سیاسی و قدرت بازیگری آن کشور در نظام بین‌الملل، رابطه مستقیمی وجود دارد. هرچه میزان سرمایه اجتماعی بالاتر باشد، قدرت آن کشور در تحقق منافع و امنیت ملی نیز بالاتر است.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و به نظام سیاسی خود اعتماد نشان می‌دهند، این اقدام به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند. این سرمایه اجتماعی بالا می‌تواند در عرصه بین‌المللی به عنوان یک قدرت نرم عمل کند و موقعیت کشور را تقویت نماید.

وی ادامه داد: انتخاب اصلح به معنای انتخاب افرادی است که بتوانند به بهترین نحو ممکن منافع ملی را تأمین کنند. این انتخاب می‌تواند به تحقق اهداف کشور و پیشرفت آن کمک کند. انتخاب افراد شایسته می‌تواند موجب تصمیم‌گیری‌های صحیح و اجرای سیاست‌های کارآمد شود.

رشیدی بیان کرد: اگر مردم در انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند، این شرایط بهترین بستر را برای پیشرفت و تعالی کشور فراهم می‌سازد. ایران قوی زمانی تحقق می‌یابد که مردم به نظام سیاسی اعتماد داشته باشند و افرادی شایسته و کارآمد را برای هدایت کشور انتخاب کنند.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: بیانات رهبر انقلاب می‌تواند نقش مهمی در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح برای مردم ایفا کند. این بیانات می‌تواند مردم را تشویق کند که نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا کنند و به انتخاب افراد شایسته توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید