امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 448916 |
تاریخ انتشار : 06 آذر 1400 - 11:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده دائم مراکش در سازمان ملل تاکید کرد که الجزایر با آغاز تنشی علیه کشورش در تلاش است از وضعیت اقتصادی و اجتماعی سخت خود فرار کرده و آن را پنهان کند. به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل در […]

نماینده دائم مراکش در سازمان ملل تاکید کرد که الجزایر با آغاز تنشی علیه کشورش در تلاش است از وضعیت اقتصادی و اجتماعی سخت خود فرار کرده و آن را پنهان کند.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی “نیوزلوکس” اظهار کرد: الجزایر به جای اینکه اشتباهات خود را متوجه شود، به شدت تلاش می‌کند مراکش را مقصر تمامی مشکلات خود نشان دهد اما خوشبختانه مردم الجزایر این کمپین روزانه بدنام‌سازی را همراهی نمی‌کنند.
عمر هلال در ادامه گفت: با وجود تمامی اتهام‌های دروغین و تنشی که الجزایر به راه‌ انداخته، مراکش موضعگیری مسؤولانه‌ و متفکرانه‌ای را در پیش گرفت زیرا مراکش کشوری نیست که جنگ را ترجیح دهد بلکه کشوری صلح‌طلب است.
نماینده دائم مراکش در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره تنشی که الجزایر به راه انداخته و اینکه آیا قصدی برای آغاز جنگ در منطقه دارد، گفت: واقعا دوست دارم این اتفاق هرگز نیفتد.
این دیپلمات مراکشی افزود: مسؤولیت اول الجزایر برای ایجاد و استمرار مناقشه بر سر منطقه صحرا در سطح بین‌المللی شناخته شده است و مخالفت آن با ازسرگیری سلسله نشست‌ها در واقع فراری رو به جلو است که کشورهای عضو چه اینجا در نیویورک و چه در پایتخت‌های جهان، آن را متوجه نمی‌شوند.
او در ادامه گفت: آنجا این سوال را مطرح کردند، چگونه تنها کشوری که برای یک گروه مسلح جدایی‌طلب سلاح و بودجه فراهم کرده و کمپین دیپلماتیکی برایش به راه می‌اندازند، در سلسله نشست‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی مورد قبول همه طرف‌ها، از تعهدات خود فرار می‌کند؟
عمر هلال در ادامه تاکید کرد: مراکش هنوز بر این باور است بدون مشارکت سازنده و مسؤولانه الجزایر هیچ راه‌حلی برای این مشکل وجود نخواهد داشت و مراکش که عالی‌ترین مقام آن حمایت خود را از دبیرکل سازمان ملل و استفان دی‌میستورا، فرستاده شخصی او اعلام کرده، همچنان به روند سیاسی پایبند است.
او به سخنرانی محمد ششم، پادشاه مراکش در بیست و دومین سالروز تاج‌گذاریش و دعوت او از الجزایر برای همکاری بدون شرط جهت تقویت روابط دوجانبه‌ای بر اساس اعتماد، گفتگو و حسن همجواری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این طرح بدون جواب ماند.
رئیس مجلس سنای الجزایر عصر پنج‌شنبه گفته بود که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر اخیر خود به مراکش، الجزایر را هدف قرار داده بود و دشمنان بیش از پیش برای ضربه زدن به الجزایر با هم متحد می‌شوند.
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و عبداللطیف الودیی، وزیر دفاع مراکش روز چهارشنبه در رباط یک توافقنامه امنیتی را امضا کردند که بر اساس آن مراکش از این رژیم سلاح دریافت می‌کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید