امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550795 |
تاریخ انتشار : 22 تیر 1403 - 23:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین بحث در بریکس مقابله با تحریم های یک‌جانبه آمریکا بود، گفت: کریدور شمال-جنوب و خط انتقال انرژی مهمترین موضوع مذاکره با پوتین بود. به گزارش صلح خبر، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سفر دو روزه هیات پارلمانی ایران به روسیه برای حضور در نشست روسای مجالس […]

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین بحث در بریکس مقابله با تحریم های یک‌جانبه آمریکا بود، گفت: کریدور شمال-جنوب و خط انتقال انرژی مهمترین موضوع مذاکره با پوتین بود.

به گزارش صلح خبر، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سفر دو روزه هیات پارلمانی ایران به روسیه برای حضور در نشست روسای مجالس پارلمانی، در تشریح دستاوردهای این سفر، گفت: بریکس ۹ عضو دارد و یکی از فرصت های بزرگی است که کشورهای مهم و اساسی در این گروه حضور دارند به ویژه اینکه این کشورها در حوزه اقتصاد نوظهور هستند و حرف های جدی دارند.

وی افزود: حاشیه این اجلاس گفت و گوهای دوجانبه ای انجام شد و بنده نیز در هر دو نشست اجلاس به عنوان رئیس پارلمان ایران صحبت هایی داشتم.

قالیباف یادآور شد: توجه به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه برخی از کشورهایی که عضو بریکس هستند، این مجمع تصمیم دارد نهادهای موازی بخشی از نهادهای بین المللی را فعال کند که تحت تاثیر آمریکا عمل می کنند.در واقع با یک جانبه نگری آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی مقابله می شود.

رییس مجلس گفت: کشورهای بریکس بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و حدود ۳۰ درصد ظرفیت اقتصادی جهان در اختیار دارند؛ به ویژه اینکه شانگهای و بریکس هم پوشانی خوبی دارند.ما از این فرصت استفاده کردیم و با کشورهایی مانند تاجیکستان، قزاقستان، بلاروس کارهای دوجانبه خودمان را پیگیری کردیم.

وی توضیح داد: مهم ترین موضوعاتی که در این دیدارها به ویژه با آقای پوتین مورد بررسی قرار گرفت، کریدورهای شمال و جنوب و انتقال انرژی با اولویت گاز و موضوعات تجاری بود.

قالیباف در پایان گفت: گروه بریکس فقط مربوط به موضوعات اقتصادی نیست و موضوعات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، علمی و حتی در حوزه جوانان و زنان در آن مطرح است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید