امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 458100 |
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 10:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد، در عملیات ارتش در مرز با کلمبیا دست کم ۹ تن از اعضای گروه‌های مسلح “غیرقانونی” کشته و هشت تن از غیرنظامیان نیز در جریان انفجار مواد منفجره به دست همان گروه‌ها جان باختند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا در نشست […]

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد، در عملیات ارتش در مرز با کلمبیا دست کم ۹ تن از اعضای گروه‌های مسلح “غیرقانونی” کشته و هشت تن از غیرنظامیان نیز در جریان انفجار مواد منفجره به دست همان گروه‌ها جان باختند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا در نشست خبری گفت، دست کم ۱۳ تن از اعضای گروه های مسلح از کلمبیا در مرز با این کشور دستگیر شده‌اند.
وی به جزئیات غیرنظامیان کشته شده در این انفجار اشار ای نکرده است.
اظهارات پادرینو نخستین گزارش رسمی درباره عملیات ارتش ونزوئلا در ایالت “آپوره” در سال جاری میلادی است که هم مرز با کلمبیاست.
سازمان‌های غیردولتی نسبت به درگیری‌های رو به رشد در این منطقه و کشتارها توسط چریک‌های ارتش آزادی بخش ملی و مخالفان فارک هشدار داده‌اند.
وزیر دفاع ونزوئلا ادامه داد، در عملیات ارتش ونزوئلا همچنین ۱۶ اردوگاه متعلق به گروه های مسلح تخریب و ۱۲۰۰ کیلوگرم کوکائین و ۸۰۰ کیلوگرم ماریجوآنا نیز کشف و ضبط شد. این گروه ها برای کنترل نواحی و راه‌های توزیع و انتقال مواد مخدر از طریق ونزوئلا با یکدیگر در نبرد هستند.
وی همچنین گفت: تمامی این عملیات در آپوره بود چون این منطقه محلی بزرگ برای سازماندهی و بسیج گروه‌های تبهکار است.
ونزوئلا از مارس گذشته میلادی درگیری بین این گروه‌های مسلح غیرقانونی را گزارش کرده و دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا آنها را به شبه نظامیان مرتبط دانسته است.
مقام‌های دولت کلمبیا می‌گویند، این گروه‌های چریکی شامل ارتش آزادی بخش ملی و مخالفان فارک توافق صلح ۲۰۱۶ را با دولت بوگوتا به رسمیت نمی‌شناسند و در عین حال، دولت کاراکاس را به پناه دادن به این افراد متهم می‌کنند اما مادورو بارها این اتهامات را رد کرده است.
دو کشور مرز مشترک ۲۲۰۰ کیلومتری دارند که میزبان فعالیت های تبهکارانه از جمله قاچاق انسان و مواد مخدر است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید