امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 501898 |
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1402 - 15:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/سمنان جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به نقش بی بدیل امام راحل در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس گفت: با ظهور نظام اسلامی در ایران پرچم مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل محکم تر و افراشته تر شد. حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در جمع راهپیمایان روز قدس در مصلی سمنان اظهار […]

صلح خبر/سمنان جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به نقش بی بدیل امام راحل در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس گفت: با ظهور نظام اسلامی در ایران پرچم مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل محکم تر و افراشته تر شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در جمع راهپیمایان روز قدس در مصلی سمنان اظهار کرد: امام خمینی( ره ) با شکل دادن جمهوری اسلامی، پرچم مبارزه با اسرائیل را محکمتر کرد.
وی با اشاره به مبارزات امام در دهه ۴۰ افزود: با مرور اندیشه های والای امام راحل و مبارزات ایشان گویای این است که امام از سال ۱۳۴۰ و ۱۳۴۱ پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی را بلند کرد و سال ها بعد که با پیروزی انقلاب اسلامی، صاحب نظام و قدرت شد، به حمایت بیشتر از مردم مظلوم فلسطین پرداخت و از همین رو بود که آخرین جمعه ماه مبارک را به عنوان روز قدس اعلام کرد.
جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل پرداخت و خاطرنشان کرد: از سال ۱۹۱۷ و بعد از جنگ های جهانی اول و دوم و با فروپاشی حکومت عثمانی ها، انگلیسی ها زمینه را برای شکل گیری این رژیم غاصب فراهم کردند. آمریکا و انگلیس با تقسیم برخی از کشورها کم کم رژیم اشغالگر قدس را ایجاد و مردم مظلوم فلسطین را آواره کردند.
وی با بیان اینکه انگلیسی ها صهیونیست ها را بر فلسطین حاکم کردند ادامه داد: بعد از تاسیس رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸، هدف انگلیسی ها این بود که کم کم کشورهای اسلامی و عربی منطقه را صاحب شوند.آنها در راستای اهداف شوم خود، گام به گام پیش رفتند و در ادامه امریکایی ها نیز به حمایت از آنها پرداختند.
شیرازی با بیان اینکه طاغوت های دنیا در کنار اسرائیل قرار گرفتند افزود: در همان سال نخست ۵۰ کشور دنیا این رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن پرداختند.
شیرازی گام بعدی طاغوت های آن زمان را مسلح کردن صهیونیست ها برشمرد و اظهار کرد: آنها به تصور اینکه کشورهای اسلامی نمی توانند به حمایت از مردم فلسطین بپردازند، اقدام به مسلح کردن اشغالگران کردند.
وی اضافه کرد: بعدها وقتی کشورهای عربی در مبارزه با اشغالگران شکست خوردند به مذاکره و صلح با صهیونیست ها پرداختند و در ا امه به جز یکی دو کشور، دیگر کشورهای عربی، همه در کنار اسرائیل قرار گرفتند.
جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه طاغوت های زمانه مردم فلسطین را آواره کشورهای مختلف کردند گفت: صهیونیست ها در ادامه این سرزمین را به عنوان سرزمین آبا و اجدادی خود ثبت کردند این در حالی بود که در طول تاریخ صهیونیست تنها سه بار بر این سرزمین حاکمیت پیدا کرده بودند که دو مورد آن به گذشته ها برمی گذشت و حاکمیت آنها به ۸۰ سال هم نمی رسید و یک بار نیز به حاکمیت آنها با حمایت انگلیسی ها در همان سال ها برمی گشت.
حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه صهیونیست ها این بار تصور می کردند که حاکمیت شان با حمایت انگلیس و امریکا و با گنبد آهنین شان، ابدی خواهد بود افزود: آنها تصور هم نمی کردند که در ایران پرچمی در حمایت از فلسطین برافراشته می شود که قدرت آنها را به چالش می کشد.
شعار امام از همان اول “محو اسرائیل” بود
وی با بیان اینکه در آن زمان بیش از ۲۰۰۰ مستشار اسرائیلی و ۵۰ هزار مستشار امریکایی در ایران فعالیت داشتند تصریح کرد: آنها فکرش را هم نمی کردند که امام راحل پرچمی را در ایران برافراشته کرده و همه ملت به پشتیبانی از آن می پردازند و هیمنه امریکا و اسرائیل را در هم می شکند.
شیرازی ادامه داد: امام در حقیقت پرچم مبارزه با اسرائیل غاصب را محکمتر و افراشته تر کرد. شعار امام از همان روز اول این بود که اسرائیل باید محو و نابود شود.
وی گفت: بعد از رحلت امام و در دوره زعامت رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز معظم له فرمردند که مسیر همان مسیر است و لذا در دوره رهبری مقام معظم رهبری نیز به تقویت جبهه مقاومت و تقویت نیروهای فلسطینی و حزب الله لبنان پرداخته شد.
وی با اشاره به اعتراف سران اسرائیلی به اینکه حاکمیت صهیونیست ها به ۸۰ سالگی نمی رسد افزود: اینکه اسرائیل در آستانه نابودی است اعتراف صریح سران صهیونیست است که در روزنامه ها و رسانه های اسرائیلی نیز بارها نوشته شده است.
شیرازی با اشاره به تغییر موضع برخی کشورهای عربی در قبال ایران و مقاومت اظهار کرد: اینکه برخی کشورها امروز به سمت ایران آمدند به دلیل این است که در مبارزه با جمهوری اسلامی شکست خوردند.آنها دیدند که هرچه از اسرائیلی ها حمایت کردند، نتیجه معکوس داده است چرا که جمهوری اسلامی دست مبارزان فلسطینی و لبنانی را پر کرده است.
وی گفت: به لطف الهی و با حمایت های جمهوری اسلامی و در اثر تلاش های سردار شهید سلیمانی امروز نه تنها غزه و حزب الله لبنان بلکه کرانه باختری و دیگر گروه های مقاومت نیز مسلح به موشک ها و سلاح های پیشرفته شدند.
وی تصریح کرد: اینکه امروز قادریم تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم یک شعار نیست. امروز مقاومت به موشک های نقطه زن و پیشرفته مسلح هستند. امروز دست مردم فلسطین از نظر ساخت سلاح های پیشرفته، پر است و این مهم نه یک شعار که یک واقعیت قابل عملیاتی است.
جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع وعده داد: ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم فلسطین در آینده نزدیک شاهد سقوط رژیم جعلی و اشغالگر قدس خواهند بود چرا که این رژیم کودک کش در حال فروپاشی است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید