امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 548602 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1403 - 13:20 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که «کیت کلاگ» و «فرِد فلایتز» دو تن از مشاوران کلیدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور طرحی را برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین به ترامپ ارائه دادند که طبق آن کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف […]

به گزارش صلح خبر، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که «کیت کلاگ» و «فرِد فلایتز» دو تن از مشاوران کلیدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور طرحی را برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین به ترامپ ارائه دادند که طبق آن کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف مشروط به این می‌شود که دولت اوکراین بپذیرد گفت‌وگوهای صلح با روسیه را آغاز کند.
طبق این طرح، دولت آمریکا هم‌زمان به مسکو هشدار خواهد داد که خودداری از گفت‌وگو منجر به افزایش حمایت‌های آمریکا از اوکراین خواهد شد و با آغاز گفت‌وگوهای صلح آتش‌بس در میدان نبرد برقرار می‌شود.
کیت کلاگ و فرِد فلایتز، هر دو به عنوان روسای ستاد در شورای امنیت ملی ترامپ در دوره ریاست جمهوری ۲۰۱۷-۲۰۲۱ او خدمت کردند.
به گفته فلایتز «آنها طرح و راهبرد خود را به ترامپ ارائه کرده‌اند و ترامپ هم با اشتیاق آن را تحویل گرفته است. وی دراین‌باره گفت: «من ادعا نمی کنم که او (ترامپ) با آن موافق بود یا با تک تک کلمات آن موافق بود، اما ما از دریافت بازخوردی خوشحال بودیم.»
دونالد ترامپ پیش از این بارها تأکید کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنگ اوکراین را به‌سرعت و حتی «کمتر از ۲۴ ساعت» پایان می‌دهد.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنیه بار دیگر مدعی شد که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری چند ماه آینده آمریکا پیروز شود، می‌تواند جنگ بین اوکراین و روسیه را به‌سرعت پایان دهد. وی که در جمع هوادارانش در فیلادلفیا سخنرانی می‌کرد دراین‌باره گفت: جتی قبل از ورود به دفتر بیضی‌شکل (کاخ سفید) و هنگامی که در انتخابات پیروز شوم، من به این درگیری وحشتناک بین روسیه و اوکراین پایان خواهم داد.
ترامپ پیش از این هم در چند نوبت تکرار کرده بود که اگر پیروز انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا در ماه نوامبر شود، می‌تواند جنگ ا وکراین را در کمتر از ۲۴ ساعت حل‌وفصل کند.
دیمیتری پسکو، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به این اظهارات ترامپ گفته است « این مسئله آنقدر پیچیده است که نمی‌توان چنین راه‌حل ساده‌ای برای آن پیشنهاد داد. پیش از این، ترامپ همچنین وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات میلیاردها دلار بدهی اوکراین را تسویه خواهد کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید