امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 451037 |
تاریخ انتشار : 26 آذر 1400 - 11:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: باید اخلاق را در آموزش و پژوهش نهادینه کنیم تا جامعه از علم و دانش مجموعه‌های علمی ما سود ببرد. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، ضمن اشاره به نقش استادان و اعضای هیات علمی در یافتن راه حل برای مشکلات مختلف […]

صلح خبر/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: باید اخلاق را در آموزش و پژوهش نهادینه کنیم تا جامعه از علم و دانش مجموعه‌های علمی ما سود ببرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، ضمن اشاره به نقش استادان و اعضای هیات علمی در یافتن راه حل برای مشکلات مختلف جامعه، اظهار کرد: راه حل مشکلات جامعه را باید از همین جمع علمی جویا شد.
به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد فارس، او افزود: طرح صمیمانه موضوعات با مردم و دانشجویان یکی از رسالت‌های استادان است و این یکی از وصایای مهم مرحوم حضرت امام خمینی (ره) بود که فرمودند نقش خود را به عنوان علمای جامعه ایفا کنید.
آیت‌الله دژکام با اشاره به نقش استادان در الگو دهی به دانشجویان بیان کرد: استادان باید با دانشجویان صلح کنند تا دانشجویان احساس کند که رویکرد استادبا او صادقانه و صمیمانه است و در این صورت دانشجو در پایان تحصیل حس می‌کند که استاد دلسوز او بوده و چگونگی زندگی و ارتباط با همنوع و دیگر اخلاقیات را از استاد خود می‌آموزد.
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که از استادان برای تحول فرهنگی و ایجاد دیدگاه در جامعه استفاده شود، چرا که این گروه به همراه معلمان و روحانیون جزو گروه مرجع مردم محسوب می‌شوند و این گروه مرجع باید مرتب به رشد و ارتقای خود بپردازد، زیرا مفهوم گام دوم بیان شده توسط رهبری در مقوله دانشگاه و علم، همین افزایش توان علمی و مهارتی استادان و کیفی سازی آموزش است که باید دانشگاه بر روی آن تمرکز کند.
آیت‌الله دژکام گفت: ما باید پژوهش‌ها و نیازهای تحقیقاتی مورد نیاز کشور در عرصه‌های مختلف را در داخل کشور جواب دهیم واین میسر نمی‌شود مگر با کیفی سازی علم و استادان، چراکه در ایران هیچگاه ما در مواجهه با مشکلات نیاز به کوچک کردن خویش در مقابل دیگران خصوصا دشمن نداشته ایم.
او افزود: این عالم بر مبنای همکاری و تعامل و ارتباط مردم پیش می‌رود و ما حاضر به ارتباط با همه عالم هستیم، اما به شرط آن که خود را کوچک نکنیم، ما می‌خواهیم که روابطمان با جهان روابط حسنه باشد، اما با حفظ عزت و یکی از راه‌های حفظ این عزت صبوری در مقابل تحریم هاست.
همچنین در این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با بیان گزارشی از تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه بر جایگاه این دانشگاه به عنوان پر جمعیت‌ترین دانشگاه حضوری در استان فارس تاکید کرد و آمادگی این دانشگاه برای همکاری در امور اجرایی استان و حل مشکلات و مسائل گوناگون اجتماعی و صنعتی را اعلام کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید