فرهنگ > سینما – احمدرضا درویش مهمان بهروز افخمی و برنامهی «هفت» بود تا از سینما و فیلم «رستاخیز» حرف بزند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درویش در بخشی از حرفهایش به جایگاه آرزو و خیال در سینما و هنر پرداخت و از این گفت که در ایران آرزو خیال در سینمای ایران مرده است. او ساخت فیلمهایی […]
فرهنگ > سینما – احمدرضا درویش مهمان بهروز افخمی و برنامهی «هفت» بود تا از سینما و فیلم «رستاخیز» حرف بزند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درویش در بخشی از حرفهایش به جایگاه آرزو و خیال در سینما و هنر پرداخت و از این گفت که در ایران آرزو خیال در سینمای ایران مرده است.
او ساخت فیلمهایی چون «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و «جنگ ستارگان» ساختهی جورج لوکاس را محصول خیال و ارزوی سازندگانش دانست که اول خیال کردهاند چنین فیلمهایی را بسازند و بعد به سراغ تحقق آرزوهایشان رفتهاند.
او که با احساس گرفت ترسیم فای ذهنی اش با کلمات بود، با این گفتهی بهروز افخمی مواجه شد:«احمد تو بیشتر از من دن کیشوتی.»
بهروز افخمی از نخستین قسمت سری جدید برنامهی «هفت» که به سردبیری و تهیهکنندگی خودش تولید میشود، گفت که او مثل دن کیشوتی است که در این وضعیت سینمای ایران به دنبال نجات آن است.
دن کیشوت شخصیت اصلی رمانی با همین نام نوشته سروانتس نویسنده اسپانیایی است. این رمان که از آن به به عنوان سرچشمه شکل گیری رمان مدرن نام برده میشود، داستان مردی را باز میگوید که پس از پایان جهان شوالیهها با نوکرش سانچو پانزا دست به سفری ماجراجویانه و سلحشورانه میزند. سفری که در دنیای واقعی و خاجر از ذهن دن کیشوت به مضحکه و تراژدی تلخی تبدیل میشود.
این رمان چند دهه پیش با ترجمهی زنده یاد محمد قاضی به فارسی ترجمه شد.
5757
This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
RSS