دانش > فناوری – ایسنا نوشت: کشور سوئیس به جمعیت فزایندهای پیوسته که تمایل به استفاده از پتانسیل اتوبوسهای برقی بدون راننده دارند. این کشور در حال حاضر طی یک آزمایش دو مرحلهای از دو اتوبوس خودران برای جابجایی مسافران در اطراف شهر سیون استفاده میکند. لازم به ذکر است که این برنامه به صورت آزمایشی و […]
دانش > فناوری – ایسنا نوشت: کشور سوئیس به جمعیت فزایندهای پیوسته که تمایل به استفاده از پتانسیل اتوبوسهای برقی بدون راننده دارند.
این کشور در حال حاضر طی یک آزمایش دو مرحلهای از دو اتوبوس خودران برای جابجایی مسافران در اطراف شهر سیون استفاده میکند.
لازم به ذکر است که این برنامه به صورت آزمایشی و برای بررسی بیشتر عملکرد این خودروها در ترافیک شهری اجرا میشود.
این کار به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی دوساله برای ارزیابی عملکرد خودروهای بدون راننده در ترافیک روزمره شهری انجام میشود.
این اتوبوسها به عنوان اولین خودروهای خودران در عرصه حملونقل عمومی به صورت آزمایشی استفاده میشوند.
این خودروها تحت نظر کمپانی اتوبوسرانی سوییس با نام “PostBus ” و یک نرم افزار مسیریاب شهر سیون به نام “BestMile ” که توسط دو فارغالتحصیل به نامهای آن کویمانز و رافائل گیندرات توسعه یافته حرکت میکنند. آنها بر این باورند که طرحشان میتواند مانند یک برج مراقبت فرودگاه، ناوگان خودروهای خودران را کنترل کند.
کمپانیهای بزرگی همچون گوگل، اپل، تسلا و بسیاری از برندهای پرسابقه خودروسازی مانند بنز و ولوو هم در زمینه خودروهای خودران و نیمهخودران در حال پژوهش هستند.
این وسیله نقلیه در هنگام حرکت به محض مواجهه با یک شیء جدید، آن را شناسایی کرده و بنا به ضرورت واکنشهایی مانند ترمز یا تغییر مسیر را از خود نشان میدهد.
این اتوبوسها دارای تهویه مطبوع، یک باتری پشتیبان و یک رمپ دسترسی برای معلولان است و قابلیت این را دارد که به طور همزمان 11 مسافر را جابجا کند.
لازم به ذکر است که این خودروها دارای 11 صندلی بوده و سرعت آن تنها 20 کیلومتر در ساعت است.
مکانهای دیگری در سراسر جهان از جمله کالیفرنیا و سنگاپور و واشنگتن دی سی نیز از این اتوبوسهای بدون راننده استفاده میکنند.
به گفته مسئولان حملونقل سوییس، در حال حاضر استفاده از اتوبوسهای بدون راننده به معنی جانشینسازی کامل آنها با رانندههای کنونی نیست.
5454
Let’s block ads! (Why?)
RSS