امروز: سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 12 ذو الحجة 1445 | 2024-06-18
کد خبر: 547694 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1403 - 23:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/البرز معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: افزایش و پیشرفت سرانه ورزشی در مدارس نیازمند کار مشارکتی بین تمام ارگان‌های مرتبط است. سیدمسلم رئیسی در گفت و گو با صلح خبر در خصوص افزایش سرانه ورزشی در مدارس اظهار کرد: سرانه ورزشی استان البرز در سطح آموزش و پرورش دارای […]

صلح خبر/البرز معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: افزایش و پیشرفت سرانه ورزشی در مدارس نیازمند کار مشارکتی بین تمام ارگان‌های مرتبط است.

سیدمسلم رئیسی در گفت و گو با صلح خبر در خصوص افزایش سرانه ورزشی در مدارس اظهار کرد: سرانه ورزشی استان البرز در سطح آموزش و پرورش دارای رتبه ۳۲ کشوری است. با شروع دولت شهید جمهور و زمانی که این بخش را تحویل گرفتیم ۹.۵ سانتیمتر مربع سرانه ورزشی هر دانش‌آموز بود، اما در حال حاضر این سرانه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به همت دولت مردمی و وزارت آموزش و پرورش و با توجه به نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی طرح شهید سلیمانی که به وزارت ورزش ابلاغ شد، توانستیم در مدارس فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، زمین چمن، سالن ورزشی و اتاق ویژه تربیت بدنی ایجاد کنیم.

رئیسی ادامه داد: بر اساس این اقدامات در مجموع حدود ۹ سانتیمتر مربع به این سرانه اضافه کردیم و در حال حاضر در سطح استان حدود ۱۸ سانتیمتر مربع فضای ورزشی درون مدرسه‌ای برای هر دانش آموز داریم.

وی بیان کرد: افزایش و پیشرفت سرانه ورزشی در مدارس نیازمند توجه و کار مشارکتی بین تمام ارگان‌های مرتبط است. با توجه به اینکه شعار امسال هم بر این اساس تعیین شده، لذا می‌طلبد که دستگاه‌های دیگر از جمله استانداری، فرمانداری و حتی دهیاری‌ها به آموزش و پرورش در این مسیر کمک کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز در ادامه یادآور شد: جای تشکر دارد که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در این مسیر همراه بوده‌اند، ولی مشارکت بیشتری را در این بخش نیاز داریم تا بتوانیم این فضاها را بیشتر کنیم. چون ظرفیت بسیار خوبی در بخش‌های مختلف استان و مدارس داریم و می‌توانیم در بخش اوقات فراغت دانش‌آموزان، تربیت بدنی و نیز ورزش محلات هم برنامه ریزی‌های بیشتری داشته باشیم.

رئیسی در خصوص زنگ ورزش در مدارس و ضروریات آن گفت: در مدارس در حال حاضر به اقلام و وسایل ورزشی نیاز داریم و موضوع تامین زیر ساختی مثل حیاط و فضای باز مناسب هم مطرح است. بنابراین نیاز است که شهرداری‌ها به آموزش و پرورش برای این منظور کمک کنند تا زمین‌های آسفالت بهینه سازی شده و از آسیب‌های احتمالی دانش‌آموزان حین ورزش در مدارس جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید