امروز: سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 12 ذو الحجة 1445 | 2024-06-18
کد خبر: 547681 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1403 - 22:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، از عملکرد بی‌نظیر استان‌ها در اجرای طرح‌های شهید سلیمانی و شهید طوقانی تقدیر کرد و گفت : در کل کشور، طی ۲۷ ماه اجرای این طرح، ۲۶۵۰ فضای ورزشی ایجاد شده است. به گزارش صلح خبر، صادق ستاری‌فرد، در گردهمایی مدیران کل استان‌ها با بیان اینکه در […]

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، از عملکرد بی‌نظیر استان‌ها در اجرای طرح‌های شهید سلیمانی و شهید طوقانی تقدیر کرد و گفت : در کل کشور، طی ۲۷ ماه اجرای این طرح، ۲۶۵۰ فضای ورزشی ایجاد شده است.

به گزارش صلح خبر، صادق ستاری‌فرد، در گردهمایی مدیران کل استان‌ها با بیان اینکه در اجرای طرح شهید طوقانی با محوریت مهارت‌آموزی و آموزش شنا، عملکرد برخی استان‌ها بسیار خوب بوده است گفت: البته برخی استان‌ها هنوز عملکرد خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند و لازم است تا پایان شهریور ماه به نقطه مطلوب برسند.

معاون وزیر ادامه داد: در دیگر طرح‌ها نیز عملکردها بیش از حد انتظار بوده و در برخی استان‌ها حتی بیش از ۱۰۰ درصد اهداف تعیین شده محقق شده است. در رشته‌های طناب زنی، تنیس روی میز، دومیدانی و فوتبال برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی دوم، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

وی همچنین به طرح پایش آمادگی کودکان اشاره کرد و گفت: طرح پاک در برخی استان‌ها بسیار خوب اجرا شده و تاکنون حدود ۸ میلیون دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند. داده‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که وضعیت آمادگی جسمی دانش‌آموزان در برخی استان‌ها نگران‌کننده است.

در ادامه، معاون وزیر به آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: از آنجا که موضوع گزینش و احراز صلاحیت‌ها متفاوت از موضوعات آموزشی است مهمترین برنامه ای که باید اتخاذ شود در بخش انتخاب ارزیاب‌هاست، ما در جذب کیفیت بخشی دنبال نیروی متعهد هستیم و بین تعهد و تخصص اولویت ما با نیروی متعهد است و انتظار می‌رود که نتایج خوبی به دست آید. همچنین توانمندسازی معلمین تربیت بدنی از اولویت‌های ماست و برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در حوزه کانون‌های فوق برنامه تربیت بدنی، امیدواریم بتوانیم کانون‌های درون مدرسه‌ای را تقویت کنیم. همچنین تامین تجهیزات ورزشی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در هفته اول مهر ماه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و خواهشمندیم این تامین تجهیزات ورزشی به اطاله زمان منجر نشود.

معاون وزیر گفت: بهسازی فضاهای ورزشی و بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد و در قانون بودجه ردیف مستقلی به نام بهداشت مدارس پیش‌بینی شده است. همچنین برنامه مهارت‌آموزی که قبلاً آن را بصورت آزمایشی انجام دادیم برای تمامی پایه‌ها از مهر ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید