امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 503527 |
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1402 - 20:46 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد، سوئیس به راهکار تشکیل دو کشوری متعهد است و از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود حمایت می کند. به گزارش صلح خبر، روزنامه القدس العربی نوشت، پاسکال بریسول، سفیر سوئیس در شورای امنیت به مناسبت شروع ریاست دوره ای کشورش بر شورای امنیت در ماه […]

رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد، سوئیس به راهکار تشکیل دو کشوری متعهد است و از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود حمایت می کند.
به گزارش صلح خبر، روزنامه القدس العربی نوشت، پاسکال بریسول، سفیر سوئیس در شورای امنیت به مناسبت شروع ریاست دوره ای کشورش بر شورای امنیت در ماه مه در نشست خبری در پاسخ به قانون بین المللی که تشکیل دو کشور فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرده است، گفت: نمی توانم به جای سازمان ملل صحبت کنم اما در مورد کشورم سوئیس، ما همیشه به دنبال راهی برای اجرای راهکار تشکیل دو کشور بوده ایم و می خواهم “ابتکار ژنو” (اکتبر ۲۰۰۳) را به شما یادآوری کنم و اینکه یک سوئیسی ریاست سازمان فلسطینی آنروا (UNRWA) را بر عهده داشت. ما سال‌ها تلاش کرده‌ایم میانجیگری کنیم و نماینده ویژه‌ای در خاورمیانه داریم، اما تلاش یک کشور کافی نیست و آنچه شورای امنیت به آن نیاز دارد این است که همه اعضا به طور جمعی برای رسیدن به صلح در منطقه تلاش کنند.
وی که ریاست شورای امنیت در ماه مه را برعهده دارد در ادامه گفت: شورای امنیت در ماه فوریه برای اولین بار طی شش سال گذشته علیرغم همه موانع به «بیانیه ریاستی» رسید. این بیانیه قبل از آن که خشونت بار دیگر در ماه رمضان آغاز شود، منجر به نوعی مذاکره در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر شد و پیشرفتی در میدان حاصل گشت.
بریسول در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه سوئیس حامی کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ است که به حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه و مناطق تحت اشغال نظامی می‌پردازد، آیا بر میزان نقض‌های مستمر رژیم صهیونیستی در مفاد این کنوانسیون نظارت دارد یا خیر گفت: سوئیس به نقض های کنوانسیون چهارم ژنو هر جا و هر زمان که باشد، اشاره می کند و همیشه از نقض این کنوانسیون در خاورمیانه صحبت کرده است. ما باید همیشه پاسخ‌های جدیدی مانند گزارش دبیرکل که او تحت عنوان «برنامه جدیدی برای صلح» ارائه خواهد کرد، مطرح کنیم زیرا مناطق درگیری زیادی وجود دارد که ما نتوانستیم در تخلفات با آنجا مقابله کنیم. مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان بر عهده کشورهای مربوطه است که سازمان ملل نمی تواند جایگزینی برای آنها باشد.
وی در مورد عدم امکان تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری با توجه به مصادره بیش از ۶۰ درصد از سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: تشکیل کشور مستقل فلسطین دشوار است اما جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور وجود ندارد.
این سفیر در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که کشورش در ماه مه بر دو موضوع اصلی تمرکز خواهد کرد: عملیات حفظ صلح و پایداری صلح، و حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه.
وی تأکید کرد که وزیر امور خارجه سوئیس در روز چهارشنبه سوم مه ریاست جلسه ای را در مورد عملیات صلح برعهده خواهد داشت و رئیس جمهور این کشور نیز ریاست جلسه شورای امنیت در ۲۳ مه را برای بحث در مورد موضوع حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه بر عهده می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید