امروز: چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 20 ذو الحجة 1445 | 2024-06-26
کد خبر: 547851 |
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1403 - 19:25 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: به رئیس‌جمهوری قوی، عملیاتی، تراز، مطیع ولایت، شیفته خدمت به مردم و یک انسان آزموده نیاز داریم تا راه رئیس‌جمهور شهید را در نهضت خدمت‌رسانی ادامه دهد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در کرمان با توصیه به […]

صلح خبر/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: به رئیس‌جمهوری قوی، عملیاتی، تراز، مطیع ولایت، شیفته خدمت به مردم و یک انسان آزموده نیاز داریم تا راه رئیس‌جمهور شهید را در نهضت خدمت‌رسانی ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: براساس روایت معصوم سه گروه از مردم در روز قیامت به خداوند نزدیکتر هستند؛ نخست کسانی که در هنگام خشم و در همه حالات، خودنگهدار باشند و خشم آنها را از بندگی خداوند خارج نمی‌کند.

وی ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که وقتی در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرند خلاف عدل و حق اقدام نمی‌کنند و کاملاً در صراط مستقیم و خط تقوا حرکت می‌کنند. گروه سوم نیز افراد حق‌گو در همه شرایط هستند و منفعت‌محور نیستند.

علیدادی سلیمانی ضمن تبریک عید قربان گفت: از آنجا که اسلام دین اجتماعی است، جمع شدن و در کنار هم قرار گرفتن مردم و نزدیک شدن دل‌ها به هم بسیار مورد توجه دین است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: توجه به نزدیکان، احترام به همسایگان، دست‌گیری از نیازمندان، روزانه در کنار هم جمع شدن در نماز جماعت، هفتگی جمع شدن با محوریت نماز جمعه و اجتماع تشکیل دادن و جمع شدن در نمازهای عید فطر و قربان اهمیت بسیاری دارد.

وی موسم حج و جمع شدن مسلمانان حول یک کانون وحدت یعنی خانه خدا و عمل حج را مهمترین اجتماع مسلمانان دانست و اظهار کرد: از همه بلاد اسلامی در این مراسم حضور یافته و سفیران و مسئولان امت اسلامی در کنار هم جمع می‌شوند و امت واحد اسلامی را به تصویر می‌کشانند و این توجه اسلام به همراه شدن و اجتماع را نشان می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز جهان اسلام بیش‌از هر زمان نیاز به وحدت و همدلی دارد، تصریح کرد: امروز غزه در آتش است و روزی نیست که کودکان و زنان غزه شهید نشوند اما بدانید که پیروزی نزدیک است و حماس در آینده نزدیک در کنار جهاد اسلامی جشن پیروزی را برگزار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برائت از کفار و مشرکین باید فراتر از مسلمانان و موسم حج رود، ادامه داد: امروز فقط برائت از ظالمین در دستور کار ما نیست بلکه انسان‌های آزاده‌ای هستند که اگرچه در غرب زندگی می‌کنند اما برای پرپر شدن مردم غزه دل می‌سوزانند و این پیام بزرگ اسلام به برکت خون شهدای غزه جهانی شده و هر انسان آزاده و انسان‌دوستی در کنار مسلمانان قرار می‌گیرد و فریاد برائت سر می‌دهد.

وی در بخش پایانی خطبه‌های عید قربان با اشاره به انتخابات پیش رو موضوع مشارکت و حضور حداکثری را مهم دانست و اظهار کرد: هرچه مشارکت بالاتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد و توان جمهوری اسلامی در صحنه بین‌اللملی بیشتر می‌شود.

علیدادی سلیمانی گفت: امروز به رئیس‌جمهوری قوی، عملیاتی، تراز، مطیع ولایت، شیفته خدمت به مردم و یک انسان آزموده نیاز داریم تا راه رئیس‌جمهور شهید را در نهضت خدمت‌رسانی ادامه دهد و مردم نیز باید انتخاب اصلح داشته باشند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید