به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد. طبق ماده ۲۰۴ آییننامه داخلی مجلس، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر ابتدا برنامه و خط مشی و اصول کلی دولت و ترکیب هیئت وزیران بررسی شد و رئیسجمهوری […]
به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد.
طبق ماده ۲۰۴ آییننامه داخلی مجلس، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر ابتدا برنامه و خط مشی و اصول کلی دولت و ترکیب هیئت وزیران بررسی شد و رئیسجمهوری به مدت ۱۵۰ دقیقه برای تشریح برنامه دولت، معرفی وزیران و دفاع از وزرای پیشنهادی فرصت داشت که در دو نوبت به دفاع از برنامههای دولت پرداخت و بخش بیشتر وقت خود را هم برای دفاع از برنامه ارائه شده به نمایندگان موافق داد.
پس از آن مجلس با اظهارات ۵ نفر از نمایندگان مخالف و ۵ نفر از نمایندگان موافق که با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه انجام میشود، به بررسی برنامه دولت و ترکیب هیئت وزیران پرداختند که صلاحیت وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.
بر همین اساس ابتدا صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نمایندهای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت نکرد، لذا وزیر پیشنهادی در فرصت ۳۰ دقیقهای به تشریح برنامههای خود پرداخت؛ سپس نوبت به بررسی صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ بعد از اظهارات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف، وزیر پیشنهادی برنامههای خود را تشریح کرد.
روند کامل جلسه علنی روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم را میتواند در مهر بخوانید.