امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 459558 |
تاریخ انتشار : 04 اسفند 1400 - 11:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل درنامه‌های مشابه به رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی وضعیت فعلی قدس به محله ویژه شیخ جراح را “اسفناک” خواند و اعلام کرد که سازمان ملل خصوصا شورای امنیت به وظایف خود در قبال پایان دادن به اقدامات آپارتاید رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان و […]

سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل درنامه‌های مشابه به رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی وضعیت فعلی قدس به محله ویژه شیخ جراح را “اسفناک” خواند و اعلام کرد که سازمان ملل خصوصا شورای امنیت به وظایف خود در قبال پایان دادن به اقدامات آپارتاید رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان و مسیحیان پایبند باشد.
 به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، ریاض منصور، سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل سه‌شنبه پیام‌هایی مشابه و جداگانه با عنوان “فرصت فلسطین برای حمایت از شیخ جراح و اماکن مقدس” را به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و ریاست مجمع عمومی ارسال کرد.

منصور در نامه‌های خود مقامات سازمان ملل را در جریان تجاوزات مستمر اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین به‌ویژه در قدس شرقی اشغالی و هدف قرار دادن مستمر اماکن مذهبی مسیحیان قرار داد.

وی بر لزوم بسیج سازوکارهای دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی موجود برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت اسفناک و ترسیم افق صلح عادلانه تاکید کرد و از شورای امنیت و جامعه بین‌الملل به‌عنوان رهبران صلح طلبی درخواست کرد که فوراً وارد عمل شوند.

منصور به ناتوانی جامعه بین‌المللی در اجرای تعهدات خود در اعمال تحریم‌ها در قبال این تخلفات، پایان دادن به آن‌ها و تامین عدالت برای قربانیان اشاره کرد و گفت ما خود را موظف می‌دانیم که جنایات اسرائیل را که به جامعه جهانی اطلاع دهیم، در حالیکه هیچ عملی برای مقابله با آن جنایات از جامعه جهانی صورت نمی‌گیرد.

او افزود؛ ماه به ماه، شورای امنیت برای بحث در مورد موضوع فلسطین که طولانی‌ترین موضوع در دستور کار آن است، تشکیل جلسه می‌دهد، اما این شورا در انجام اقداماتی مطابق با تعهدات خود بر اساس منشور، به‌ویژه اجرای قطعنامه‌های خود ناکام است.

وی گفت: این چرخه ناگوار بدون شک به تداوم این بی عدالتی کمک کرده و در عین حال این بی توجهی به قیمت تضعیف قوانین بین المللی و اعتبار شورا منجر خواهد شد.

منصور ادامه داد که دقیقا یک سال پیش به جامعه جهانی درباره تصرف اراضی فلسطینی‌ها در قدس شرقی توسط اسرائیل هشدار داده شد و امروز جامعه جهانی با همین هشدار مواجه است. به طوریکه اسرائیل به دنبال گسترش به اصطلاح “پارک ملی” در زمین‌های متعلق به کلیسا و اماکن مقدس مسیحیان در کوه زیتون است که نقض آشکار وضعیت قانونی و تاریخی مکان‌های مقدس در این شهر است.

وی تاکید کرد که این منطقه زیارتگاه بزرگ مسیحیان است. علاوه بر این، قوانین بین‌الملل مصادره اراضی در سرزمین‌های اشغالی و هرگونه تلاش برای تغییر جمعیت، هویت و وضعیت آن را به وضوح ممنوع کرده است.
این مسئول فلسطینی در ادامه گفته‌هایش خواستار محکوم کردن این اقدامات غیرقانونی از سوی مجامع بین‌المللی شد.

منصور با اشاره به وقایع حال حاضر شیخ جراح تأکید کرد: امروز وضعیت شیخ جراح به گونه‌ای است که خانواده‌ها با ترس می‌خوابند و نمی‌دانند که آیا سقفی بالای سرشان تا صبح وجود خواهد داشت یا نیمه شب با حمله و یورش سربازان رژیم صهیونیستی مواجه و از خانه خود بیرون رانده خواهند شد.

او با تاکید بر تصمیم عفو بین‌الملل در آپارتاید خواندن اقدامات اسرائیل اعلام کرد که کمپین ادامه اخراج اجباری در محله شیخ جراح جنایت جنگی و یکی از ستون‌های سیاست آپارتاید اسرائیل است.
وی در پایان این نامه گفت که مجدداً درخواست خود را برای اجرای بیش از ۸۰۰ قطعنامه مجمع عمومی و ۸۰ قطعنامه شورای امنیت که خواستار پایان دادن به این بی‌عدالتی بودند، تکرار می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید