امروز: یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ذو الحجة 1445 | 2024-06-23
کد خبر: 547750 |
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1403 - 15:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره نیازها و درخواست‌های ورزش ایران از دولت جدید برای توسعه بیشتر صحبت کرد. جواد داوری در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره انتظارات خود به عنوان یک مدیر ورزشی از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: بودجه کم ورزش ایران اولین مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود و بحث مهم […]

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره نیازها و درخواست‌های ورزش ایران از دولت جدید برای توسعه بیشتر صحبت کرد.

جواد داوری در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره انتظارات خود به عنوان یک مدیر ورزشی از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: بودجه کم ورزش ایران اولین مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود و بحث مهم دیگر، کمبود زیرساخت در ورزش کشور است که باید به آن توجه کرد. بحث زیرساخت‌ها باید در بحث ورزش همگانی و قهرمانی توسعه یابد چون ورزش آسان برای جامعه، می‌تواند به بحث استعدادیابی هم کمک کند، مخصوصا در مناطق کم برخوردارتر که ورزش برای همه اهالی آن مناطق ممکن نیست.

او تاکید کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید، باید به این نکته مهم توجه کند چرا که این موضوع می‌تواند در کشف و پرورش استعدادهای جدید کمک شایانی کند. توسعه زیرساخت برای ورزش همگانی و قهرمانی، روی موارد بسیاری دخیل است و می‌توان اثرات مثبت آن را در بلند مدت مشاهده کرد.

داوری درباره درخواست خود از دولت آینده به ویژه برای رشته بسکتبال نیز گفت: مشکل اصلی بسکتبال ایران کمبود زیر ساخت است. ما از لحظه‌ای که در فدراسیون حاضر شدیم تلاش کرده‌ایم که سالن جدیدی را تهیه کنیم که با گرفتاری‌هایی از جمله کمبود بودجه و … رو به رو شده‌ایم، اما در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این سالن آماده شود. برای بسکتبال ایران با این قدمت واقعا خوب نیست تنها یک سالنی که برای ۵۰ سال قبل است را داشته باشد. در بحث رایزنی‌ها برای تهیه منابع مالی نیاز است تا شرایط به نحوی پیش برود که تامین منابع مالی به خوبی صورت بگیرد که من امیدوارم شرایط در دولت جدید راحت‌تر باشد.

او درباره موارد مغفول و نیمه کاره مانده از دولت قبل که باید تکمیل شود نیز گفت: یکی از مسائل مهم ساخت مجموعه ورزشی جدید است چرا که نیاز کلی ورزش کشور به شمار می‌رود و امیدوارم دولت جدید جدیتی برای بودجه این مهم داشته باشد تا مجموعه ورزشی مذکور ساخته شود. این مجموعه نیاز کلی ورزش کشور است. 

داوری درباره کوچک بودن پیمانه بودجه ورزش کشور نیز گفت: پیمانه ورزش واقعا کوچک است و اتفاقاتی هم که می‌افتد در همان اندازه است. دولت جدید باید دید متفاوتی به ورزش داشته باشد، هر چند که امسال بودجه فدراسیون‌ها رشد داشت، اما آن مبلغ هم برای کشوری که می‌خواهد در جهان و آسیا روی قله قرار بگیرد کم است.

او در پایان صحبت‌های خود نیز گفت: مضاف بر همه این صحبت‌ها، یک بحث مهم هم ایجاد ارتباطات و تفاهمنامه‌های بهتر و بیشتر با کشورهای توسعه یافته در هر رشته ورزشی است. با کشورهایی که صاحب سبک در رشته‌های مختلف هستند باید ارتباطات بهتری داشته باشیم تا از دانش و تجربیات آن‌ها استفاده کنیم. از نظر من باید ارتباطات و مراودات بیشتری با کشورهای توسعه یافته داشت، هرچند که در دولت اخیر برنامه‌هایی برای این موضوع هم وجود داشت که البته جای کار بیشتری دارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید