روزنامه واشنگتن پُست آمریکا به دلیل اتخاذ سیاست طرفداری نکردن از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، ۱۰ درصد از مشترکان خود را از دست داد. به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، ساعاتی پس از آنکه جف بزوس، مالک روزنامه واشنگتن پست از تصمیم خود مبنی بر تایید نکردن رسمی یک نامزد ریاستجمهوری به عنوان […]
روزنامه واشنگتن پُست آمریکا به دلیل اتخاذ سیاست طرفداری نکردن از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، ۱۰ درصد از مشترکان خود را از دست داد.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، ساعاتی پس از آنکه جف بزوس، مالک روزنامه واشنگتن پست از تصمیم خود مبنی بر تایید نکردن رسمی یک نامزد ریاستجمهوری به عنوان بخشی از تلاش برای بازگرداندن اعتماد به رسانهها دفاع کرد، ریزش مشترکان این نشریه آغاز شد و گفته میشود تاکنون از مجموع ۲.۵ میلیون مشترک این روزنامه، ۲۵۰ هزار نفر ریزش داشتهاند.
به گفته منبعی در روزنامه، این اعداد بر اساس تعداد ایمیلهای لغو اشتراک محاسبه شده، اگرچه داشبورد مشترک دیگر برای کارمندان قابل مشاهده نیست، با این حال واشنگتن پست به صورت رسمی در مورد اعداد گزارش شده اظهارنظری نکرده است.
باب وودوارد، روزنامهنگار مشهور واشنگتن پست، روز سهشنبه گفت که با تصمیم این روزنامه مخالف است و افزود که این نشریه «موسسهای است که درباره دونالد ترامپ و کارهایی که او انجام دادهt گزارش دهد».
جف بزوس این تصمیم را تلاشی برای حمایت از روزنامهنگاران و روزنامهنگاری توصیف کرد و خاطرنشان کرد که در «نظرسنجیهای مربوط به اعتماد و شهرت، روزنامهنگاران و رسانهها مرتباً در پایینترین سطح، اغلب درست بالاتر از کنگره قرار دارند. اما در سال انتخابات، طبق نظرسنجی منتشرشده از سوی موسسه گالوپ، مطبوعات و رسانه از نظر اعتماد و شهر به زیر کنگره سقوط کردهاند. حرفه ما در حال حاضر کمتر از همه مورد اعتماد است.»
نظرسنجی منتشرشده توسط نیویورک تایمز در آخر هفته نشان داد که رسانههای اصلی کمتر از رسانههای اجتماعی مورد اعتماد هستند و ۵۵ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی فکر میکنند که رسانهها برای دموکراسی بد هستند.
تصمیم واشنگتن پست برای چشمپوشی از تایید ریاست جمهوری به دنبال یک روند رو به رشد در تجارت روزنامه است که عمدتاً در حال از دست دادن درآمدها و خوانندگان است.
شرکت هلدینگ رسانهای گانیت که مالک روزنامه «یو اس ای تودی» است با پنجمین تیراژ بزرگ چاپی و چهارمین تیراژ بزرگ مشترک دیجیتال، هم اعلام کرده که این کمپانی و نه بیش از ۲۰۰ روزنامه محلی زیر چتر آن فعالیت میکنند، هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید نمیکنند.
لارک ماری آنتون، سخنگوی «یو اس ای تودی»، در بیانیه ای به پولیتیکو گفت: «ما معتقدیم که آینده آمریکا به صورت محلی تعیین می شود، یک مسابقه در یک زمان. خدمات عمومی ما این است که حقایق مهم و اطلاعات قابل اعتمادی را که برای تصمیم گیری آگاهانه به خوانندگان نیاز دارند، ارائه دهیم.»
جف بزوس نیز در دفاع از تصمیم واشنگتن پست نوشت: «حمایت از نامزدهای ریاستجمهوری هیچ تاثیری بر ترازوی انتخابات ندارد … آنچه تأییدیههای ریاستجمهوری در واقع انجام میدهند این است که تصوری از جانبداری ایجاد میکنند. برداشتی از عدم استقلال. پایان دادن به آنها یک تصمیم اصولی است و درست است.»
انتهای پیام