امروز: دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 22 جماد ثاني 1446 | 2024-12-23
کد خبر: 491301 |
تاریخ انتشار : 23 دی 1401 - 11:12 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

حجت‌الاسلام‌ رضاوند گفت: پرچمدار جهاد تبیین در سیره اسلام و نگاه اهل شیعه حضرت فاطمه(س) است، رفتار ایشان در مقابل همسر، سبک زندگی، برخورد با فرزندان و نحوه دفاع از ولایت و پرچمداری از حق بسیار شفاف است که این شفافیت در عملکرد به نوعی سند حقانیت شیعه در عصر حاضر است. حجت الاسلام رضاوند […]

حجت‌الاسلام‌ رضاوند گفت: پرچمدار جهاد تبیین در سیره اسلام و نگاه اهل شیعه حضرت فاطمه(س) است، رفتار ایشان در مقابل همسر، سبک زندگی، برخورد با فرزندان و نحوه دفاع از ولایت و پرچمداری از حق بسیار شفاف است که این شفافیت در عملکرد به نوعی سند حقانیت شیعه در عصر حاضر است.

حجت الاسلام رضاوند -کارشناس مسائل دینی- در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره نقش حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) و تلاش برای حفظ دین و ولایت گفت: بعد از وفات حضرت محمد(ص) یکسری اتفاقات افتاد که در باب آن موارد در بین اهل سنت و شیعه همچنان مباحثی مطرح می‌شود. اما یکی از مواردی که در خصوص آن بین شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد اقدام دختر پیامبر(ص) در تبیین و روشنگری است.
وی ادامه داد: یکی از روش‌های روشن‌سازی جامعه نسبت به اتفاقات پس از وفات رسول اکرم(ص) گریه این بانوی بزرگوار بود، حضرت در منزل خود با هدف روشنگری مردم به گریه می‌پرداخت به گونه‌ای که نام خانه ایشان بیت الاحزان شده بود.
این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: این جهاد یک نوع جهاد تبیین محسوب می‌شد، به عبارتی دیگر این گریه کردن مستمر برای همگان این سوال را به وجود آورده بود که چرا این بانو تا این اندازه گریه می‌کند یا چرا این گریه کردن را تا ۷۵ الی ۹۵ روز ادامه داده است.
حجت‌الاسلام رضاوند تصریح کرد: در روایات زیادی داریم که حضرت زهرا(س) علاوه بر سلاح گریه برای روشنگری مردم؛ شب‌ها درب منازل انصار و مهاجرین می‌رفتند و مطالبی که از سوی پدر اتفاق افتاده بود به این افراد گوش زد و آنچه پیامبر اکرم(ص) بر روی آن تاکید داشتند با استناد به آیات و احادیث توضیح و افراد را قانع می‌کردند. بنابراین این هم به نوعی یکی دیگر از روش‌های حضرت در جهاد تبیین بود.
وی افزود: پس می‌توان گفت پرچمدار جهاد تبیین در سیره اسلام و نگاه اهل شیعه حضرت فاطمه(س) است، رفتار ایشان در مقابل همسر، سبک زندگی، برخورد با فرزندان و نحوه دفاع از ولایت و پرچمداری از حق بسیار شفاف است که این شفافیت در عملکرد به نوعی سند حقانیت شیعه در عصر حاضر است.
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: سومین روش آن حضرت در روشنگری جامعه وصیت این بانو بر تشیع پنهانی پیکر خود و مخفی ماندن قبر است. مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) یکی دیگر از مصادیق حق بودن ایشان است، زیرا جامعه را در این فکر فرو می‌برد که مگر رسول اکرم(ص) یک دختر بیشتر نداشت پس قبر وی کجاست، این نیز خود یک مصداق از جهاد تبیین است که ابعاد مختلف مذهبی و سیاسی با خود به همراه دارد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید