امروز: یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 صفر 1446 | 2024-09-01
کد خبر: 552206 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1403 - 15:39 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

حسین رضازاده قطعا یکی از مفاخر و ستاره های نامدار ورزش و وزنه برداری ایران به شمار می رود. ستاره ای که روزهای پایانی عمر قهرمانی اش با اتفاق ها و حوداث عجیب و غریب و باورنکردنی به همراه بود. دارنده دونشان طلای ارزشمند وزنه برداری جهان در بازی های المپیک 2000 و 2004 سیدنی […]

حسین رضازاده قطعا یکی از مفاخر و ستاره های نامدار ورزش و وزنه برداری ایران به شمار می رود. ستاره ای که روزهای پایانی عمر قهرمانی اش با اتفاق ها و حوداث عجیب و غریب و باورنکردنی به همراه بود. دارنده دونشان طلای ارزشمند وزنه برداری جهان در بازی های المپیک 2000 و 2004 سیدنی و آتن به فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز المپیک ۲۰۰۸ پکن اعلام شد حسین رضازاده امید اول ورزش ایران برای کسب مدال در آن مسابقات نمی‌تواند راهی المپیک شود! این خبر شوک بزرگی برای جامعه ورزش بود و شایعات زیادی را هم راه انداخت. رضازاده هشتم مرداد سال ۱۳۸۷ و قبل از شروع بازی های المپیک 2008 پکن به تمام شایعات پیرامون خود و ایوانوف سرمربی وقت تیم ملی وزنه‌برداری جواب داد. حرف‌هایی که بعد از گذشت ۱۶ سال هنوز هم خواندن خلاصه آن‌ها جذاب است.

 

1849097_575

حسین رضازاده قهرمان پرافتخار وزنه برداری ایران درخصوص انصرافش از بازی های المپیک 2008 پکن می گوید:«فشار خون بالا و افزایش قند خون دلایل اصلی من بابت انصراف از المپیک بود. تا آخرین لحظه امید داشتم که بتوانم راهی المپیک شوم اما بعضی روزها بدنم مثل پنبه می‌شد و اصلا جواب نمی‌داد.»

قهرمان طلایی بازی های المپیک 2004 آتن تاکید دارد:«من به این‌که در موردم شایعه بسازند عادت کرده‌ام. پشت سرم شایعه ساختند که دوپینگ می‌کنم. من به این حرف‌ها عادت دارم. هر وقت اتفاقی برایم رخ می‌دهد شایعه می‌کنند که دوپینگ کرده‌ام!»

رضازاده درمورد حواشی و شایعاتی که در سال 2008 درخصوص دوپینگ و انصرافش ازبازی های پکن مطرح بود معتقد است:«قضیه مثبت شدن جواب آزمایش دوپینگ ۹ وزنه بردار ایرانی از این قرار بود که ما ۱۱ نفره برای تست دوپینگ رفتیم. جواب آزمایش من و اصغر ابراهیمی منفی بود چون وزن ما بالا بود ولی بقیه جوان بودند و از ایوانوف می‌خواستند با بالا بردن وزن به شرایط مناسب برسند. متاسفانه پودرها و مکمل‌هایی که استفاده کردند تقلبی بود.»

قویترین مرد سالهای نه چندان دور وزنه برداری جهان اشاره ای هم به ماجرای حضور همسر ایوانف بلغار در سیستم آنتی دوپینگ جهانی و حمایت او از ملی پوشان وزنه برداری ایران می گوید:«این‌که می‌گویند همسر ایوانوف داروساز بود و پادتن برای بچه‌ها درست می‌کرد اصلا صحت ندارد. چرا نمی‌گویند ایوانوف وزنه‌برداری ایران را متحول کرد؟ایوانوف به وزنه‌برداری ما دیسیپلین و شخصیت داد. خود من یک روز دیر آمدم و ایشان از اردو بیرونم کرد.

رضاعباسپور
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید