امروز: دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 22 جماد ثاني 1446 | 2024-12-23
کد خبر: 48846 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1392 - 11:34 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی:تونل خط راه آهن تهران – تبریز در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران صبح شنبه 18 خرداد با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. طرح بزرگ انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه شهری است که از سال 1386 آغاز شده است. […]

پارسی وی:تونل خط راه آهن تهران – تبریز در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران صبح شنبه 18 خرداد با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

طرح بزرگ انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه شهری است که از سال 1386 آغاز شده است.

این پروژه با مدیریت شرکت مهندسین مشاور مترا، مشاوران همکار شرکت مهندسین مشاور ساحل و پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیاء،‌ موسسه شهید رجایی و موسسه مهندسی رهاب اجرا شده است.

براساس این گزارش از مشخصات مهندسی و فنی این پروژه طول تونل به اندازه 8 کیلومتر، عرض داخل تونل ‌24/20 متر، وجود 4 خط عبوری و حداکثر سرعت تا 120 کیلومتر بر ساعت است.

براساس این گزارش از مزایای طرح انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقای خدمات شهری به شهروندان، کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت‌های ترافیکی، کاهش سوانح برخورد عابرین وسایل نقلیه جاده‌ای با وسایل نقلیه ریلی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد امکان توسعه راه آهن تهران – تبریز در آینده نزدیک و ارتقای کیفی خطوط راه آهن موجود،‌ کاهش مشکلات ناشی از همجواری تراکم مسکونی با راه آهن، کاهش چشم اندازهای نامناسب شهری در حاشیه ریل و کاهش تاثیرات غیر مستقیم تردد ریلی در منطقه و تبعات حاصل از آن است.

با توجه به گستره طرح تونل در مناطق پرتراکم شهری برخورد با موانعی از قبیل شبکه‌های آبرسانی، لوله‌های گاز، خطوط برق فشار قوی، مخابرات،‌ فاضلاب و گذرگاه‌ها و معابر شهری در قالب معارضین طرح اجتناب‌ناپذیر بوده که با پیشرفت پروژه بالغ بر 150 مورد شناسایی و با احداث سازه‌های فنی و تغییر مسیر دائم، تسهیل در اجرای آن فراهم شد.

به گزارش ایسنا، پروژه انتقال خط آهن تهران – تبریز در راستای مصوبات استانی هیات دولت جهت ساماندهی مسیر خروجی قطارهای تبریز و حومه از ایستگاه تهران به سمت غرب و همچنین تحقق اهداف طرح در چشم انداز 50 ساله در مناطق 17 و 18 می‌باشد که این قراردادها دارای دو بخش اجرایی کاملا مستقل است، از جمله انتقال ترافیک محور تبریز به محور اهواز از طریق افزایش خطوط ریلی کمربندی ملکی- آپرین – تپه سفید تهران به طول حدود 37/5 کیلومتر و همچنین احداث طول دو قلو با مقطع مستطیل به منظور احداث 4 خطوط عبوری در مسیر اصلی حد فاصل ایستگاه تهران تا پل کن به طول 10 کیلومتر.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید