امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 463445 |
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1401 - 11:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست وزیر عراق خواستار یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری‌ها و مصون ماندن مردم جهان از اثرات جنگ شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از القدس العربی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ و هیات همراه وی با وی درباره تقویت روابط دوجانبه میان عراق […]

نخست وزیر عراق خواستار یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری‌ها و مصون ماندن مردم جهان از اثرات جنگ شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از القدس العربی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با ژان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ و هیات همراه وی با وی درباره تقویت روابط دوجانبه میان عراق و لوکزامبورگ و همچنین با کل اتحادیه اروپا گفتگو کرد.
در بیانیه دولت عراق به نقل از الکاظمی آمده که “عراق به تقویت مشارکت با لوکزامبورگ و اروپا در جنگ علیه تروریسم و ​​همکاری در زمینه‌های مختلف که مهمترین آنها مبارزه با فساد، اصلاح بخش بانکی و تلاش برای تقویت وابستگی به انرژی‌های پاک است، ادامه می‌دهد.”
در این دیدار تحولات بین المللی، راه حل های مسالمت آمیز برای درگیری‌های جاری و حمایت عراق از تلاشها برای در امان نگه داشتن مردم از جنگ و تأثیرات آن مورد بحث قرار داد.
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم با اشاره به اینکه کشورش و اتحادیه اروپا مشتاقانه خواهان ادامه کمک به عراق، ارائه حمایت و پشتیبانی در زمینه های مختلف هستند، بر آمادگی کشورش برای همکاری با عراق و تشویق فعالیت های سرمایه گذاری در این کشور تاکید کرد.
علاوه بر این، برهم صالح، رئیس جمهور عراق هم در بغداد با ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ دیدار کرد.
در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های ارتقای آن در زمینه‌های مختلف و همچنین همکاری‌های مشترک عراق و اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو طرف در ادامه وضعیت پناهندگان عراقی در لوکزامبورگ و اروپا و مسئله آوارگان داخل عراق به ویژه ایزدی ها را بررسی کردند.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: تحولات انسانی و رخدادهای نظامی کنونی در اوکراین، علاوه بر پیامدهای خطرناک اقتصادی این جنگ بر کل جهان از جمله عراق و تاکید بر لزوم تکیه بر گفتگو و به جای توسل به زور و خشونت در حل مناقشات و جلوگیری از تشدید آنها و تهدید صلح و امنیت بین المللی از دیگر موضوعات این دیدار بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید