امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 454793 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1400 - 10:54 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در سفر روز دوشنبه خود به اوکراین خواستار حل و فصل دیپلماتیک مناقشه این کشور با روسیه شد. او همچنین از احیای گفت‌وگوهای چهارجانبه با حضور آلمان و فرانسه برای حل این مناقشه خبر داد. به گزارش صلح خبر به نقل از دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در […]

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در سفر روز دوشنبه خود به اوکراین خواستار حل و فصل دیپلماتیک مناقشه این کشور با روسیه شد. او همچنین از احیای گفت‌وگوهای چهارجانبه با حضور آلمان و فرانسه برای حل این مناقشه خبر داد.

به گزارش صلح خبر به نقل از دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در سفرش به کی‌یف و دیدار با همتای اوکراینی خود دیپلماسی را تنها راه حل رفع اختلافات بین اوکراین و روسیه خواند.
او از آمادگی برای مذاکرات جدی با روسیه خبر داد و گفت،‌ البته “بدیهی است که تمامیت ارضی اوکراین قابل مذاکره نیست”.
بربوک هشدار داد که هر گونه “تجاوزی هزینه سنگینی برای حکومت روسیه به بار خواهد آورد”.
وزیر خارجه آلمان همچنین از احیای طرح نرماندی خبر داد. هدف از این طرح که از سال ۲۰۱۵ دنبال شده تحقق‌ گفت‌وگوهای چهارجانبه با حضور فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه به منظور حل مناقشه در این منطقه است.
وی تاکید که خواهان «گفت‌وگوی جدی» درباره امنیت در اروپا در سفرهایش به اوکراین و روسیه است.  با این حال، او هشدار داد که اگر مسکو به تشدید تنش نظامی متوسل شود، با واکنشی قاطع مواجه خواهد شد. 
کولبا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با بابربوک، از آلمان برای حمایت و دوستی‌اش تشکر کرد و گفت که اوکراین و آلمان به دنبال احیای مذاکرات صلح با روسیه و فرانسه برای یافتن راه حلی برای درگیری در شرق اوکراین هستند. وی تاکید کرد که آلمان و فرانسه باید در تمام تصمیمات در مورد مناقشه با کشورش مشورت کنند.
بربوک گفت پیام کلیدی که او برای اوکراین می آورد، همبستگی اروپا برای حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور بود. او گفت هر گونه تجاوز به کشور بهای زیادی برای متجاوز خواهد داشت.
بربوک همچنین گفت که می خواهد روابط بین آلمان و اوکراین را در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور تقویت کند. او تاکید کرد که هر گونه گفتگو در مورد اوکراین همیشه با دخالت اوکراین خواهد بود. او گفت که گفتگوها بر روی ابتکارات برای نوسازی بخش انرژی کشور، توسعه بازار هیدروژن سبز و اقدامات حمایتی برای محافظت در برابر حملات سایبری تاثیر گذاشته است.
بربوک، که قول داده است در دوران تصدی خود رویکردی مبتنی بر ارزش‌ها را در سیاست خارجی اجرا کند و بر اهمیت گفت و گو بین ملت‌ها تاکید کرده است، اما تاکید دارد که در ارائه موضع غرب ثابت خواهد ماند.
او گفت: پیش نیاز دیپلماسی درک دیدگاه طرف مقابل است، حتی اگر گاهی اوقات نظر کاملاً مخالف باشد. به همین دلیل است که دیدارهای اولیه مانند این به ویژه در مواقع دشوار اهمیت دارد. من با دقت به صحبت‌های افراد در مسکو و کی‌یف گوش خواهم داد. اما همچنین موضع ما در اتحادیه اروپا، G7 و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به وضوح توضیح خواهم داد. ائتلاف فراآتلانتیک همه چیز را می‌طلبد.
بربوک افزود که به دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک برای حل تنش‌های مختلف بین مسکو و کی‌یف، از جمله تنش‌های پیرامون درگیری در شرق اوکراین، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه با دولت اوکراین می‌جنگند، خواهد بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید