معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه هایی جداگانه به دستگاههای اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی که در آن وظایف و تکالیف هر یک از دستگاه ها برای اجرای این پروژه ها به وضوح مشخص شده است را ابلاغ کرد. در ابلاغیه دکتر […]
معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه هایی جداگانه به دستگاههای اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ناظر به پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی که در آن وظایف و تکالیف هر یک از دستگاه ها برای اجرای این پروژه ها به وضوح مشخص شده است را ابلاغ کرد.
در ابلاغیه دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در خصوص پروژه های مصوب کارگروه های برنامه ملی اقتصاد مقاومتی برای وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت اجرایی رئیس جمهور، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است، پروژه های اولویت دار برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی مرتبط با هر دستگاه اجرایی احصاء دستگاه مربوطه موظف به اجرای این پروژه ها به عنوان اولویت های اجرایی در سال 95 شده است.
در این ابلاغیه ها بر نکات و موارد ضروری که لازم است در اجرای پروژه های مذکور از سوی دستگاه های اجرایی مدنظر قرار گیرد، در 5 بند به شرح زیر تاکید شده است:
1- پروژه های مصوب برای اجرا در سال 95 می بایست توسط «دستگاه مجری» با اولویت و در چارچوب « نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» اجرا و تکمیل شوند. کلیه مسئولیت ها از زمان ابلاغ تا اتمام پروژه بر عهده «دستگاه مجری» خواهد بود.
2- «دستگاه مجری» با قید فوریت حداکثر ظرف مدت دو روز برای تسریع در اجرای هر یک از آنها نسبت به صدور حکم برای معاون و یا معاونین ذیربط خود بعنوان مجری اقدام و به دبیرخانه ستاد معرفی نماید.
3- مجری منصوب از سوی وزیر و یا بالاترین مقام «دستگاه مجری» موظف است ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ این مصوبه برای هر یک از پروژه ها در چارچوب منشور پروژه مندرج در «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی»، «برنامه عملیاتی» تهیه و پس از تایید رئیس دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.
4- تأمین منابع مالی لازم برای اجرای هر یک از پروژه های مصوب بر عهده «دستگاه مجری» می باشد و مجری می بایست در چارچوب اعتبارات، وظایف و اختیارات دستگاه مجری، کلیه اقدامات لازم را برای تأمین مالی پروژه به نحوی بعمل آورد که پروژه طبق زمانبندی مصوب اجرا شود.
5- « دستگاه مجری» موظف است هر دو هفته یکبار به صورت مستمر، گزارش اقدامات بعمل آمده برای اجرای هر یک از پروژه ها و عملکرد را در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و شاخص های مصوب ستاد به دبیرخانه ستاد گزارش نماید.
در بخش دیگر این ابلاغیه آمده است:
– کلیه دستگاه های اجرایی موظف به انجام همکاری های لازم با « دستگاه مجری» برای اجرای پروژه های اولویت دار « مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال 1395 می باشند. طراحی سازوکار لازم برای تحقق همکاری های مشترک با سایر دستگاه ها بر عهده « دستگاه مجری» است.
– اجرای هر یک از پروژه ها بر اساس «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و مصوبات ستاد، توسط دبیرخانه ستاد مورد پایش قرار می گیرد. برای نظارت بر اجرا و حصول اطمینان از پیشرفت پروژه های مصوب، بازدیدهای میدانی به صورت اتفاقی حسب مورد توسط دبیرخانه انجام خواهد شد و پس از ارزیابی عملکرد، تشویق و یا تنبیه مجری در دستور کار ستاد قرار می گیرد.
– دبیرخانه ستاد پس از بررسی گزارش های واصله از « دستگاه مجری» و مستندات مربوط، موضوع را جهت پیگیری اجرای پروژه، رسیدگی به نحوه اجرا و بررسی مشکلات و اتخاذ تصمیمات مقتضی برای پیشبرد پروژه، در دستور کار «نشست سه جانبه رئیس ستاد، دستگاه مجری و دبیرخانه ستاد» که بصورت هفتگی تشکیل می شود، قرار می دهد.
همچنین معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی این ابلاغیه ها تاکید کرده است: لازم است نتیجه اقدامات انجام یافته در ارتباط با مصوبات ابلاغی به اینجانب گزارش شود.
گفتنی است، فهرست پروژه های اولویت دار هر یک از دستگاه های اجرایی مذکور به شرح فهرست ذیل است:
بانک مرکزی:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
مرکز کنترل نظارت اعتباری (مکنا)
|
سیاستهای پولی و ارزی
|
2
|
انتظام بخشی بازار پول با ساماندهی موسسات غیرمجاز
|
سیاستهای پولی و ارزی
|
3
|
یکسان سازی نرخ ارز
|
سیاستهای پولی و ارزی
|
4
|
اصلاح نظام بانکی و پولی
|
سیاستهای پولی و ارزی
|
5
|
جذب 10 میلیارد دلار منابع مالی خارجی (فاینانس)
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
عملیاتی کردن مقررات و بهبود 8 پلهای رتبه کشور در سهولت کسب و کار
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
2
|
تقویت نقش بازار سرمایه در تامین سرمایه بنگاهها
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
3
|
جذب 7 میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
4
|
تدوین برنامه گسترش تعاملات اقتصادی بینالمللی و اجرای آن (با هماهنگی وزارت امور خارجه)
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
5
|
طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیکی
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
6
|
تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاههای مشمول واگذاری (بنگاههای باقیمانده گروه 1 و2)
|
مردمی کردن اقتصاد
|
7
|
پیاده سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
8
|
پیاده سازی طرح جامع مالیاتی
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
2
|
ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
3
|
دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی
|
توسعه اقتصاد دانش بنیان
|
4
|
افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت در ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده و شبکه توزیع محتوا
|
توسعه اقتصاد دانش بنیان
|
5
|
دولت الکترونیک و همراه
|
شفافسازی و سالمسازی اقتصاد
|
6
|
ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره
|
توسعه اقتصاد دانش بنیان
|
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
طراحی الگو و نظام اعطای نشان اقتصاد مقاومتی
|
گفتمانسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
|
2
|
بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای برای افزایش و جلب مشارکت همگانی در حمایت از تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف
|
گفتمانسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
|
وزارت جهادکشاورزی:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی اساسی شامل:1- گندم 11800 هزار تن، 2- شلتوک 2949 هزار تن 3- دانههای روغنی 497 هزار تن، 4- سیبزمینی 5.06 میلیون تن، 5-حبوبات 700 هزار تن،6- پنبه 206 هزار تن، 7- شیر خام9652 هزارتن 8- گوشت قرمز 819 هزارتن، 9- گوشت طیور 2179 هزار تن 10-تخممرغ 951 هزارتن 11- چغندر قند 5830 هزار تن 12- جو 3100 هزار تن 13- ذرت دانه ای 2200 هزار تن
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
2
|
احداث و تکمیل شبکههای فرعی آبیاری و زهکشی به میزان 150 هزار هکتار
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
3
|
ایجاد و ساماندهی 180 تشکل بهره برداران آب و زمین
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
4
|
تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به میزان 1.62 اسب بخار بر هکتار
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
5
|
تامین داخلی نهادههای مورد نیاز بخش کشاورزی: بذر (گندم 406000 تن، برنج 4725 تن، چغندرقند 17500 یونیت، سیب زمینی بذری (در سطح) 3000 هکتار، دانه های روغنی 8360 تن، حبوبات 3607 تن، پنبه 4147 تن، ذرت 16200 تن، جو 53000 تن)
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
6
|
تامین داخلی نهادههای مورد نیاز بخش کشاورزی: نهالهای اصلاح شده (18.6 میلیون اصله)
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
7
|
تامین داخلی نهادههای مورد نیاز بخش کشاورزی: سم (735000 هکتار)، کود (3295 هزار هکتار)
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
8
|
توسعه تولید و اصلاح، بازسازی و نوسازی 1777 هکتار از واحدهای گلخانه ای
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
9
|
اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه آبخیز سدها و حوزه های سایر مناطق به میزان 650 هزار هکتار و تهیه و اجرای طرح کنترل کانونهای بحرانی، فرسایش بادی و مقابله با بیایان زایی و ریزگردها به میزان 90 هزار هکتار
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
10
|
توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس به میزان 20000 تن در آبهای شمال و جنوب کشور
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
11
|
کاهش ضایعات از طریق فراوری 197000 تن
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
12
|
افزایش جذب ماده خام کشاورزی به میزان 1972000 تن
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
13
|
توسعه سامانههای نوین آبیاری در 250 هزار هکتار
|
ارتقای بهرهوری
|
14
|
مدیریت ذخیره سازی محصولات راهبردی کشاورزی (گندم، برنج، شکر، گوشت، روغن و …)
|
ارتقای توان تولید ملی (درونزایی اقتصاد)
|
وزارت نفت:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
راه اندازی اولین خط تولید فرآوردههای (نفت و گاز و بنزین) مجتمع پالایشگاهی غیردولتی میعانات گازی ستاره خلیج فارس با استاندارد یورو 5 با خوراک 120 هزار بشکه در روز
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
2
|
راهاندازی دوازده مجتمع بزرگ پتروشیمی با سرمایهگذاری غیردولتی در لرستان (خرمآباد)، کردستان (سنندج)، مهاباد، شهدای مرودشت (شیراز)، کارون (ماهشهر)، کاوه (دیر)، و کاویان 2، پردیس 3،مروارید، انتخاب، تخت جمشید، دالاهو، در عسلویه
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
3
|
احداث خط لوله و ایجاد امکان صادرات گاز به کشور عراق به ظرفیت 5 میلیون متر مکعب در روز
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
4
|
احداث خط لوله و صادرات گاز به پاکستان(ادامه خط لوله هفتم سراسری)
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
5
|
انتقال و توسعه فناوری بخش بالادست شامل بهبود تولید و ازدیاد برداشت (EOR/IOR)در20 میدان نفتی و گازی شامل52 مخزن با 9دانشگاه و مرکز تحقیقاتی با هدف ایجاد بستر دانش بنیادی فناوری از طریق ارتباط با شرکتهای E&P در راستای انتقال و توسعه فناوری
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
6
|
اصلاح ساختار قراردادهای نفتی جدید (IPC) برای انتقال فناوری با هدف اجرای راهبرد معاوضه بازار کشور در حوزههای نفتی و گازی با دانش فنی عملیاتی و بنیادین از طریق شرکتهای اکتشاف و تولید (E&P) برای بخشبالادست و شرکتهای پیمانکار عمومی (GC) برای بخش پائیندست صنعت نفت و انعقاد شش قرارداد مهم نفتی و گازی
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
7
|
بیع متقابل افزایش ظرفیت تولید نفت خام میادین مشترک غرب کارون به میزان 90 هزار بشکه در روز
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
8
|
بیع متقابل افزایش سطح تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی به 567 میلیون متر مکعب در روز
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
9
|
بیع متقابل گاز رسانی به 1200000مشترک جدید روستایی و شهرهای کوچک و مرزی
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
10
|
3400 میلیارد ریال کمک به پروژههای عامالمنفعه در مناطق نفت خیز و گازخیر و محروم کشور
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
11
|
کاهش نیم واحد درصد هدررفت گاز طبیعی از گاز فرآورش شده
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
وزارت نیرو:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از 10% و تک رقمی شدن آن برای اولین بار در صنعت برق کشور
|
ارتقای بهرهوری
|
2
|
نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها (50000 دستگاه کنتور فهام و 7000 دستگاه کنتور حجمی مکمل آن) و نصب ابزارهای اندازهگیری مناسب در منابع آبهای سطحی بر روی 1000 ایستگاه
|
ارتقای بهرهوری
|
3
|
پر و مسلوب المنفعه نمودن 20000 حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی
|
ارتقای بهرهوری
|
4
|
احداث بخش بخار نیروگاه های گازی به ظرفیت 7000 مگاوات (شروع عملیات اجرایی سال 95)
|
ارتقای بهرهوری
|
5
|
تکمیل و بهره برداری از نیروگاه پرند
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
6
|
تکمیل و بهره برداری بیش از 2500 مگاوات نیروگاه جدید شامل (حرارتی، آبی، G.D و انرژیهای تجدیدپذیر)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
7
|
احداث 10000 مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق توسط بخش خصوصی(شروع عملیات اجرایی سال 95)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
8
|
اجرای سیستم AMI و شروع هوشمندسازی شبکه با نصب 400 هزار کنتور هوشمند (طرح فهام) در سال 1395 (با اولویت مشترکین دیماندی، صنعتی و کشاورزی)
|
ارتقای بهرهوری
|
9
|
اتمام عملیات برق رسانی به کلیه روستاهای دارای ده تا بیست خانوار
|
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
|
10
|
آبگیری و یا افتتاح 10 سد با ظرفیت تنظیم آب 1565 میلیون مترمکعب (آبهای مرزی)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
11
|
بهرهبرداری از 50.000 هکتار شبکههای آبیاری و زهکشی اصلی (آبهای مرزی)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
12
|
آبگیری و یا افتتاح 4 سد با ظرفیت تنظیم آب 500 میلیون مترمکعب(عمدتاً با هدف تامین آب شرب)(غیر طرحهای مرزی)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
13
|
بهرهبرداری از 5000 هکتار شبکههای آبیاری و زهکشی اصلی (غیر طرحهای مرزی)
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
14
|
تامین آب شرب بیش از 2000 روستا با جمعیتی بالغ بر 2.1 میلیون نفر
|
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
|
15
|
تکمیل و بهره برداری 26 تصفیهخانه فاضلاب به ظرفیت 420.000 مترمکعب در شبانهروز
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
16
|
واگذاری 23 پروژه آب و فاضلاب به بخش خصوصی به روشهای BOO، BOT و بیعمتقابل با ارزش 1700 میلیارد تومان
|
مردمی کردن اقتصاد
|
17
|
اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب (کاهش درصد تعداد واحدهای با مصرف بالای 20 متر مکعب در سطح کشور به 22.5 درصد)
|
ارتقای بهرهوری
|
وزارت راه و شهرسازی:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
تکمیل و بهره برداری 591 کیلومتر خط راه آهن در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
2
|
تکمیل و بهره برداری 120 کیلومتر آزادراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
3
|
تکمیل و بهره برداری 1070 کیلومتر بزرگراه در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
4
|
تکمیل و بهره برداری 45 کیلومتر راه اصلی در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)
|
5
|
رونق بخش مسکن
|
ارتقای توان تولید ملی ( درونزایی اقتصاد)
|
6
|
بهسازی حاشیه کلانشهرها و بافتهای فرسوده
|
عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی
|
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
طراحی مدل جامع استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
2
|
اصلاح ساختار کلان دولت
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
3
|
اصلاح نظام اداری و استقرار دولت الکترونیک
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
4
|
اصلاح نظام درآمد- هزینه استان ها
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
5
|
واگذاری2500 طرح ملی و استانی نیمه تمام عمرانی به بخش غیر دولتی
|
مردمی کردن اقتصاد
|
معاونت حقوقی رییس جمهور:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
شناسایی و حذف قوانین و مقررات مالی مزاحم برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی
|
برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت
|
معاونت علمی و فناوری رییس جمهور:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
پیادهسازی نظام حمایت از 3000 شرکت دانشبنیان
|
توسعه اقتصاد دانش بنیان
|
2
|
طراحی و پیادهسازی نظام صیانت از بازار ملی در حوزه دانشبنیان از طریق تهیه پیوست فناوری بخشی در 4 دستگاه اجرایی (وزارتخانه های نیرو، بهداشت، کشاورزی و ارتباطات)
|
توسعه اقتصاد دانش بنیان
|
معاونت اجرایی رییس جمهور:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
ساماندهی بازار آرد و نان
|
هدفمندسازی یارانهها
|
2
|
بیع متقابل جایگزینی 7000 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده با اتوبوس پایه گازسوز – موضوع ماده 12قانون رفع موانع تولید
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
3
|
بیع متقابل نوسازی20000 دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن- موضوع ماده 12قانون رفع موانع تولید
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
4
|
بیع متقابل جایگزینی40000 تاکسی و ون فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا- موضوع ماده (12) قانون رفع موانع تولید
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
5
|
بیع متقابل افزایش کارایی 30000 موتورخانه و سامانه گرمایشی ساختمانهای کشور- موضوع ماده (12) قانون رفع موانع تولید
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
6
|
بیع متقابل برق دار کردن 30000 حلقه چاه و تلمبه آب کشاورزی- موضوع ماده (12) قانون رفع موانع تولید
|
توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز و تکمیل زنجیره پاییندستی و توسعه بازار
|
دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
ایجاد مراکز ارتقاء و انتقال فنآوری پیشرفته در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیر نفتی)
|
2
|
30 درصد افزایش میزان صادرات مجدد در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیر نفتی)
|
3
|
30 درصد افزایش صادرات از طریق ترانزیت در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
|
پیشبرد برونگرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیر نفتی)
|
سازمان صدا و سیما:
ردیف
|
عنوان پروژه
|
عنوان برنامه ملی
|
1
|
طراحی الگوی رسانهای تشویق مشارکت عمومی در تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف و اجرای آن
|
گفتمانسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
|
2
|
طراحی و اجرای الگوی رسانه ای ترویج و تقویت رفتارهای اقتصادی بایسته در خانوارها و فعالان اقتصادی
|
گفتمانسازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی
|