امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 447044 |
تاریخ انتشار : 20 آبان 1400 - 16:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/قزوین رئیس مجتمع قضایی کوثر قزوین گفت: گاهی مشاهده می‌شود که وکلای تسخیری بدون مطالعه پرونده در دادگاه حضور پیدا می‌کنند که بهتر است وکلا پرونده‌ها را مطالعه کرده و با تسلط در دادگاه حاضر شوند. امیرجعفر تقی‌پور در مراسم افتتاح واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری استان قزوین […]

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/قزوین رئیس مجتمع قضایی کوثر قزوین گفت: گاهی مشاهده می‌شود که وکلای تسخیری بدون مطالعه پرونده در دادگاه حضور پیدا می‌کنند که بهتر است وکلا پرونده‌ها را مطالعه کرده و با تسلط در دادگاه حاضر شوند.
امیرجعفر تقی‌پور در مراسم افتتاح واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری استان قزوین که ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۰ آبان در کانون وکلای قزوین برگزار شد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در احداث ساختمان وجود مهندس یک ضرورت به شمار می‌رود برای توافق‌های میلیاردی بهتر است وجود یک وکیل الزامی باشد تا از تشکیل پرونده‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در دادگاه‌های حقوقی با مصالحه مشکل حل می‌شود اما رضایت قلبی طرفین حاصل نمی‌شود بهتر است در سقف مشخصی از قراردادها اجباری کردن وکالت در نظر گرفته شود تا از بروز خسارت‌های بعدی جلوگیری شود.

رئیس مجتمع قضایی کوثر قزوین خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که وکلای تسخیری بدون مطالعه پرونده در دادگاه حضور پیدا می‌کنند که بهتر است وکلا پرونده‌ها را مطالعه کرده و با تسلط در دادگاه حاضر شوند.

بابایی رئیس اداره زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: راه‌اندازی واحد صلح و سازش موجب کاهش ورودی به زندان می‌شود در این‌صورت می‌توانیم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را برای جمعیت موجود در زندان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: با کانون وکلا تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم و برای همین منظور اتاق مشاوره در در زندان راه‌اندازی شده است. برای پرونده های قتل نیز تیم‌های پیگیری و سازش از پرسنل زندان مرکزی تشکیل دادیم تا برای پرونده‌ها متمرکز شود.

راه‌اندازی ستاد صبر در قزوین

حجت‌الاسلام محمد حیدری اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز مصالحه در کانون وکلا اقدام خوبی بود چراکه گاهی وکلا اجازه مصالحه به موکلان خود را نمی‌دادند که با راه‌اندازی این واحد امید به مصالحه افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ستاد صبر در استان قزوین با هدف صلح، بخشش و رضایت راه‌اندازی شده و از این پس کانون وکلا نیز از جمله میهمانان این ستاد خواهد بود.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین خاطرنشان کرد: باید صلح و سازش در میان مردم تقویت شود، مشاهده شده است که مردم در خیابان به‌خاطر سوء تفاهم دست به قتل زدند که با فرهنگ‌سازی می‌توان از بروز چنین جرائمی جلوگیری کرد.

وی متذکر شد: ۹۸ شعبه طلایه‌داران در ادارات، اصناف و پارک علم و فناوری قزوین راه‌اندازی شده است که پرونده‌های مربوطه را به آنان ارجاع می‌دهیم تا مساله حل شود.

حیدری تصریح کرد: تا به امروز ۱۰ موسسه در استان قزوین برای میانجیگری درخواست داده‌اند که صلاحیت آنان در حال بررسی است؛ ورود پرونده به دادگستری‌ها افزایش پیدا کرده است که با ایجاد صلح و سازش می‌توانیم از تشکیل پرونده جلوگیری کنیم.

ارجاع ۱۵۰۰ پرونده از نهادهای حمایتی به کانون وکلا

فریبا رضایی، رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: سالانه ۱۵۰۰ پرونده تسخیری و معاضدتی از سوی کمیته امداد و بهزیستی به کانون وکلا ارجاع داده می‌شود که این کانون با استفاده از وکلای توانمند نسبت به دفاع از از موکلان اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های کیفری مطروحه با پرداخت خسارت خاتمه پیدا می‌کند و گاهاً متهم عجز در پرداخت دارد و این مقوله عمدتاً در پرونده‌های حقوقی به چشم می‌خورد.

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای استان قزوین تصریح کرد: کانون وکلای قزوین تلاش دارد تا با ایجاد واحد صلح و سازش به ایجاد امنیت پایدار، کاهش دعاوی کیفری و صلح و سازش کمک کند که تمامی این موارد منطبق با سند چشم انداز ۱۴۰۴ سند تحول قضایی و سند امنیت قضایی است.

کاهش محمومین جرائم غیرعمد به ۹۰ نفر

مهدی عبدیان مدیر عامل ستاد دیه استان قزوین نیز بیان کرد: طی یک سال و نیم گذشته در ستاد دیه سعی کردیم با صلح و سازش پرونده‌ها را خاتمه دهیم؛ سال گذشته محکومین مالی از ۱۲ سال پیش در زندان حضور داشتند که با ورود و صلح و سازش توانستیم ورودی‌های قبل از سال ۹۹ را از زندان آزاد کنیم به همین جهت محکومین جرایم مالی از ۲۵۰ نفر به ۹۰ نفر کاهش پیدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در پرداخت بدهی‌ زندانیان جرائم غیرعمد تنها ۱۱ درصد بدهی آنان را پرداخت کردیم و بقیه بدهی‌ها با گذشت، وام و اعسار حل شده است.

عبدیان تصریح کرد: قطعاً حضور و کمک وکلا تأثیرگذار خواهد بود چون اغلب شاکیان به موکلین خود نگاه می‌کنند و وکلا ۹۰ درصد روی پرونده تاثیر دارند اگر وکیل برای صلح و سازش همراهی کند قطعاً شاهد صلح خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید