امروز: شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 5 ربيع ثاني 1447 | 2025-09-27
کد خبر: 515969 |
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1402 - 13:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می‌شود. بهروز صفری در گفت‌وگو با صلح […]

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می‌شود.
بهروز صفری در گفت‌وگو با صلح خبر به نقل از ایسنا با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، اظهار کرد: با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که ۹۵ درصد آنچه در این دو مسیر فروخته می‌شود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمی‌کنند و هزینه سفر با تور برای آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد اشغال هتل‌های کیش و قشم هم پایین آمده است و چارترکنندگان هتل‌های این دو جزیره متحمل ضررهای سنگینی شده‌اند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاین‌ها فرقی نمی‌کند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاین‌ها پروازهای خود را در این دو مسیر کاهش داده‌ و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز شده‌اند.
او افزود: از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده است. علاوه‌بر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف تعیین‌شده، افزایش یافته و پرواز در برخی مسیرها گران شده است. درحالی‌که این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل شود، نه این‌که اوضاع برای مسافران هوایی بدتر شود.

افزایش قیمت بلیت پرواز تهران ـ‌شیراز
سقف نرخ بلیت این مسیر طبق آخرین اعلام سازمان هواپیمایی حدود یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان است

سقف قیمت بلیت تهران ـ اهواز یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان تعیین شده است

صفری بیان کرد: سازمان هواپیمایی چند سال پیش هم چنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار می‌رود آقای ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران یادآور شد: چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاست‌ها و تصمیم‌های یکسان در همه مسیرها جواب نمی‌دهد، باید تبعات این تصمیم را درنظر می‌گرفتند و نظر مشورتی متولی گردشگری را جویا می‌شدند.

صفری افزود: مسافر تبریز و مشهد می‌تواند قطار و اتوبوس را جایگزین هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و قشم کم و گران شود مسافران این مسیر به سمت آنتالیا و استانبول می‌روند. برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانس‌دار، هتل‌دار و مسافر است که از چنین تصمیم‌هایی آسیب می‌بیند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید