امروز: پنجشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 12 شوال 1446 | 2025-04-10
کد خبر: 29298 |
تاریخ انتشار : 20 مهر 1394 - 6:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد > صنعت و تولید – همشهری آنلاین:بسیاری از کارشناسان معتقدند که درسال‌های اخیر بدون توجه به ظرفیت و نیاز بازار، مجوز تاسیس کارخانه داده شده است؛ تا جایی که در حال حاضر حدود ۱۵۰ تولید‌کننده اجاق‌گاز و به همین تعداد تولیدکننده کولر داریم. رییس اتحادیه لوازم خانگی دراین زمینه می‌گوید: با تولید بالای کارخانه‌ها در حوزه […]

اقتصاد > صنعت و تولید – همشهری آنلاین:
بسیاری از کارشناسان معتقدند که درسال‌های اخیر بدون توجه به ظرفیت و نیاز بازار، مجوز تاسیس کارخانه داده شده است؛ تا جایی که در حال حاضر حدود ۱۵۰ تولید‌کننده اجاق‌گاز و به همین تعداد تولیدکننده کولر داریم. رییس اتحادیه لوازم خانگی دراین زمینه می‌گوید: با تولید بالای کارخانه‌ها در حوزه لوازم خانگی عرضه بالا رفته و به همین دلیل بخشی از تولیدات ما به بازارهای عراق و افغانستان صادر می‌شود.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با رفع تحریم‌ها و ورود برندهای تراز اول و مطرح اروپایی، عرصه رقابت برای تولیدکنندگان تنگ‌تر می‌شود که باید در این زمینه برنامه‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سود بنکداران سه درصد و خرده‌فروشان براساس کالاهای درشت 10 درصد و کالاهای ریز مانند پلوپز 12 درصد است گفت: به دلیل بالا‌بودن عرضه نسبت به تقاضا در حال حاضر برخی خرده‌فروشان با سود دو تا سه درصدی کالاهای خود را می‌فروشند ولی مالیات بر اساس سود 12 درصدی از آنها اخذ می‌شود. به عنوان مثال در یک تلویزیون 2.5 میلیون تومانی مغازه‌دار با 40 هزار تومان سود آن را می‌فروشد ولی در قانون سود 250 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

طحان‌پور با بیان اینکه یک روز در سال به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده که باید اقدامات و برنامه‌های جدید برای توسعه صادرات در نظرگرفته شود، افزود: باید بازار هدف خود را بشناسیم. به عنوان مثال در یک مقطع زمانی در حوزه سیمان به دلیل افزایش ساخت‌وساز در کشور عراق سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفت ولی این پیش‌بینی صورت نگرفت که ممکن است در دولت عراق سیاست‌ها تغییر کند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی افزود: با پیش‌بینی نکردن درست بازار هدف در حوزه سیمان ضربه خوردیم و سرمایه‌گذاری‌ها جواب نداد. در حوزه لوازم خانگی و بقیه حوزه‌ها نیز باید بازارهای هدف را بشناسیم و بررسی‌های لازم را برای صادرات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای صادرات باید دانش لازم و قیمت مناسب داشته باشیم اظهار کرد: در حال حاضر آبگرمکن‌های دیواری ما به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا صادر می‌شود و در حوزه کولر آبی و اجاق گاز نیز مزیت‌های صادراتی زیادی داریم.

رییس اتحادیه لوازم خانگی، اشباع بودن بازار لوازم خانگی و از طرفی خرید به میزان نیاز مصرف‌کنندگان را از جمله دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید