امروز: یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 صفر 1446 | 2024-09-01
کد خبر: 105711 |
تاریخ انتشار : 17 آبان 1391 - 17:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

الگوریتم پنگوئن گوگل بهینه سازی لینک‌ها بعد از روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن گوگل در 24 آوریل، شاهد تغییرات بسیاری در جایگاه وب سایت‌ها بودیم و بسیاری از سایت‌ها در رتبه بندی گوگل شاهد سقوط بودند. با اینکه گوگل تأثیر این الگوریتم را به صورت تدریجی اعلام کرده بود اما اتفاقات روی داده در این […]

الگوریتم پنگوئن گوگل بهینه سازی لینک‌ها

بعد از روی کار آمدن الگوریتم پنگوئن گوگل در 24 آوریل، شاهد تغییرات بسیاری در جایگاه وب سایت‌ها بودیم و بسیاری از سایت‌ها در رتبه بندی گوگل شاهد سقوط بودند. با اینکه گوگل تأثیر این الگوریتم را به صورت تدریجی اعلام کرده بود اما اتفاقات روی داده در این مدت بسیار چشم گیر بوده است و ایجاد تغییرات بر مبنای این الگوریتم بسیار ضروری می‌باشد. البته که این تغییرات در رتبه بندی, شاید در سایت‌های پارسی زیاد نمایان نبوده است، چرا که گوگل برای هر زبانی درصدی از این اثرات را در نظر گرفته بود، اما باز هم می‌توان ردپای الگوریتم پنگوئن را در سایت‌های پارسی زبان حس کرد. به همین دلیل می‌خواهیم یکی از بارزترین نکات این الگوریتم رو مورد بررسی قرار دهیم که جدای از زبان وب سایت‌ها می‌باشد و در تمام سایت‌ها به یک میزان تأثیرگذار است. بهینه سازی لینک‌ها نه برای فرار از الگوریتم پنگوئن گوگل بلکه برای استفاده از ان برای رسیدن به رتبه های بهتر و رسیدن به صفحات ابتدایی جستجو و یا تثبیت جایگاه خود.

google penguin update1 بهینه سازی لینک‌ها بر اساس الگوریتم پنگوئن گوگل

همان طور که می‌دانید این بروز رسانی پنگوئن گوگل برای از بین بردن سایت‌ها هرزنامه بوده است، اما روند کاری ان بسیاری از سایت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و در بسیاری از سایت‌ها و انجمن‌ها و جوامع مجازی شاهد نگرانی مدیران سایت‌ها از این بابت بوده‌ایم. (البته که در سایت‌های پارسی هنوز وضعیت به شکل بحرانی تبدیل نشده است مانند اتفاقی که در سایت‌ها به زبان لهستانی روی داده است).

** برای اطلاع بیشتر به مقاله Another step to reward high-quality sites مراجعه کنید.

در صورتی که از تکنیک‌های SEO غیر طبیعی و نامتعارف (از نظر گوگل) در گذشته استفاده می‌کردید و وب سایت شما همچنان با قدرت و افتخار در صدر صفحه اول گوگل ایستاده است؛ به این معنا نیست که شما از اثرات این الگوریتم در امان هستید. در واقع گوگل در این باره می‌گوید : این بروز رسانی به صورت تدریجی و با تأثیرات مختلف بر روی زبان‌های مختلف در هفته های آینده نتایج را تغییر خواهد داد و انتظار می‌رود که تغییرات بسیاری را در صفحات SERP (صفحه اول نتایج جستجو گوگل) را شاهد باشیم!

ما نمی‌خواهیم در شما احساس بدی را به وجود بیاوریم و باعث نگرانی و اضطراب شما شویم (همان طور که در بالا به اندازه کافی دلداری داده‌ایم) , اما شما باید تغییراتی را در سایت خود ایجاد نمایید تا دچار لطمات جدی نشوید و زحمات چندین ماهه و یا چندین ساله خود را نابود شده نبینید. (قبل از اینکه خودتان دست به کار شوید بهتر است با مشاوران سئو مشورت نمایید، در روزهای اخیر شاهد یک افتضاح بزرگ در برخی سایت‌های پارسی بوده‌ایم که شاید لطمات بیشتری نسبت به پنگوئن گوگل به سایت‌ها وارد نماید).

 

امروز زمان بازگشت به سئو سفید است، بازگشت به استراتژی‌ها و اقدامات کلاه سفید (گرچه این واژه بیشتر در مورد هک کاربرد دارد ولی ما هم از کلمات گوگل استفاده می‌کنیم) برای بهینه سازی سایت و نمایش آن به موتورهای جستجو. در این مقاله سعی داریم راهنمایی‌های به شما در مورد ساختار لینک‌ها بدهیم که نه تنها شما را در قبال پنگوئن گوگل محافظت می‌کند بلکه خیال شما را در بهبود رتبه بندی سایت خود برای همیشه (با روی کار آمدن هر الگوریتمی) راحت خواهد کرد.

1. شبکه های اجتماعی اهرم موفقیت در برابر پنگوئن گوگل

در سال 2012 , شبکه های اجتماعی به مهم‌ترین شبکه های اینترنتی تبدیل شده‌اند و نمی‌توان از تاثیرات آن‌ها در شناساندن سایت و افزایش بازدیدکننده چشم پوشی کرد. هنگامی که یک مطلب جدید را در سایت خود قرار می‌دهید، مطمئن باشید که آن را در تمامی صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته‌اید. در واقع این کار باعث می‌شود که یک بازتاب، یک نمونه از مطلب شما در شبکه‌هایی با هزاران بازدید کننده وجود داشته باشد و باعث انعطاف سایت شما در ارتباط با یک شبکه بزرگ اجتماعی می‌شود. افزونه ها و ابزار های بسیاری وجود دارد که این کار را برای شما به صورت خودکار انجام می‌دهند، از ان‌ها استفاده کنید، یک بار تنظیم کنید و به صورت خودکار شاهد رشد سایت خود باشید.

share google penguin بهینه سازی لینک‌ها بر اساس الگوریتم پنگوئن گوگل

من این موضوع را بسیار دیده‌ام که بسیاری از سایت‌ها در طول هفته مطالب بسیاری را بر روی سایت خود قرار می‌دهند اما صفحات شبکه های اجتماعی ان‌ها به روز نمی‌شود؛ این سایت‌ها خود را از داشتن طرفداران و بازدیدکنندگان بالقوه محروم می‌کنند. هنگامی که شما یک محتوای مفید را به اشتراک می‌گذارید، شما طرفدارانی را در شبکه های اجتماعی پیدا خواهید کرد، استفاده از بازدیدکنندگان یک سایت بزرگ برای رشد سایت خود، علاوه بر این کار باعث گرفتن امتیازاتی توسط موتورهای جستجو و گسترش بیش از پیش سایت شما و مطالب شما می‌شود. توصیه ما به مدیران سایت‌ها این است که در این کار حریص باشید حتی اگر روزانه صدها هزار! بازدید کننده دارید دست از این کار برندارید.

2. لینک‌ها در محتوا و صفحات شما

به طور کلی دو دسته لینک در محتوا و سایت شما وجود دارد : 1. لینک به صفحات داخلی 2. لینک به سایت‌ها دیگر.

این نکته مانند ایستادن در لبه تیغ می‌باشد، کوچک‌ترین اشتباه و زیاده‌روی باعث سقوط شما خواهد شد. به همان اندازه که این موضوع می‌تواند در بهبود جایگاه شما تأثیر داشته باشد، می‌تواند در صورت اشتباه مجازات‌های جدی پنگوئن گوگل را هم به دنبال داشته باشد.

استفاده درست و متعادل و طبیعی از لینک‌های داخلی می‌تواند باعث شود که مطالب خود را به بازدیدکننده و موتورهای جستجو معرفی کنید، مدت زمان حضور بازدیدکننده را افزایش دهید، صفحات بیشتری از سایت شما توسط بازدیدکننده مورد بازدید قرار گیرد و ویژگی‌های دیگری که مجال برای شمارش ان‌ها نیست، اما از سوی دیگر استفاده غلط و اشتباه این ویژگی می‌تواند باعث سردرگمی موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان شما، دل‌زدگی و فرار بازدیدکنندگان شما شود.

همچنین لینک‌های خارجی همان طور که می‌تواند ارزش نوشته شما را بالا ببرد، می‌تواند سایت شما را به عنوان یک سایت اسپم معرفی کند. اگر لینک‌های خارجی به صورت زیاد و توده ای به سایت‌ها و مطالبی که هیچ گونه ارتباطی با محتوا و سایت شما ندارد باشد باعث می‌شود که لینک‌های شما غیر طبیعی جلوه کند و آن وقت پنگوئن گوگل شما را یک سایت اسپم معرفی می‌کند. لینک‌های خارجی باید برای تایید یک محتوا توسط سایت‌های دیگر و استفاده از عکس‌ها، ویدئوها، نمودارها و غیره باشد.

links panda penguin featured بهینه سازی لینک‌ها بر اساس الگوریتم پنگوئن گوگل

در استفاده از این ویژگی (استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی) بایستی به سه نکته توجه کرد :
1. بایستی لینک‌ها به صفحاتی با محتوای مرتبط و مفید باشد.
2. بایستی تن لینک‌ها متعارف باشد، نباید محتوای خود را به یک توده لینک تبدیل کنید بایستی به صورت متعادل این کار را انجام دهید. برای یک نکته کوچک که می‌تواند تکرار شود و یا نقل قول شود (البته با رعایت حقوق کپی رایت) نیاز به یک لینک داخلی یا خارجی نیست.
3. بایستی این لینک‌ها بر روی کلمات کلیدی اصلی قرار گیرد، به این ترتیب به موتورهای جستجو می‌فهمانید که این لینک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تایید محتوای شماست.

3. تنوع در متون لنگر

یکی از مسائلی که در پنگوئن گوگل و پیش‌تر در پاندا به آن پرداخته شد توسط گوگل لینک‌های داخلی و خارجی با تاکید بر یک متن خاص و یا یک صفحه خاص است. گوگل از این که شما آن‌ها را وادار کنید که سایت شما را بر مبنای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند متنفر است. به عنوان مثال، زمانی که شما سایت خود را بر مبنای یک کلمه کلیدی خاص مثلاً «فروش آپارتمان در نیویورک» در بین سایت‌ها و صفحات اینترنتی معرفی و لینک می‌کنید، این عمل باعث شک گوگل و تنبیه شما خواهد شد.

این برای گوگل قابل درک نیست که تمامی لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شود، به طور طبیعی بر روی یک کلمه کلیدی خاص و یک صفحه خاص اتفاق افتاده باشد. گوگل اعتقاد دارد که وجود لینک‌هایی تنها به یک صفحه (مثل صفحه اصلی) و همچنین با تاکید بر روی یک کلمه کلیدی خاص (مثل عنوان سایت) طبیعی نیست. همین جا است که عنوان کلاه سیاه برای شما از جانب گوگل اعطا می‌شود (کلاه سیاه به هکرهایی گفته می‌شود که قصد آن‌ها از هک تنها لطمه زدن به افراد یا سایت‌ها و استفاده از ان‌ها برای رسیدن به امتیازاتی برای خود هستند، این جاست که این واژه در مورد سئو به خود معنا می‌گیرد، استفاده بدون اجازه از سایت‌های دیگر برای بالا بردن ارزش سایت شما).

البته که راه فرار همواره وجود دارد، سعی کنید لنگرگاه و کلمات کلیدی که نمایشگر سایت شما توسط دیگر وب سایت‌ها می‌باشد متفاوت باشد (حتی اگر بدون اجازه و یا با پرداخت هزینه و به صورت غیر طبیعی لینک دریافت می‌کنید!) . با این کار پنگوئن گوگل مطمئن می‌شود!! که لینک‌های ورودی به سایت شما به صورت طبیعی بوده است و شما هم نمی‌خواهید گوگل را مجبور کنید که رتبه بندی شما بر اساس یک کلمه کلیدی خاص انجام پذیرد.

به یاد داشته باشید که پنگوئن گوگل در حال حاضر به اندازه کافی هوشمند است که بتواند بهترین کلمات کلیدی و مرتبط‌ترین آن‌ها را کشف کند. پس سعی کنید لینک‌های دریافتی بر روی کلمات کلیدی متفاوت باشد.

4. تمرکز بر روی لینک و محتوای با کیفیت.

مهم‌ترین نکته در این باره این است که کیفیت لینک‌های ورودی و حتی خروجی سایت شما اهمیت دارد و نه کمیت و تعداد آن‌ها. تعداد زیاد لینک به سایت شما از سایت‌هایی که از سوی پنگوئن گوگل غیر قابل اعتماد و یا نامرتبط با محتوای شماست باعث جریمه شما خواهد شد.

همچنین برخلاف آنچه در سایت‌های مختلف خوانده‌اید لینک خروجی نه تنها باعث کاهش رتبه شما نی مشود بلکه دادن لینک‌هایی به سایت‌های معتبر از نگاه پنگوئن گوگل و صد البته لینک‌هایی که مرتبط به محتوای شما باشند از منظر پنگوئن گوگل یک امتیاز برای شما به حساب می‌اید. ارائه یک مطلب که در آن به یک موضوع مشابه در سایت‌هایی معتبر از نظر گوگل اشاره شده است از صدها مطلب با کیفیت پایین ارزشمندتر دارد. حتی اگر با این مطلب شما یک لینک هم به یک سایت دیگر بدهید باز هم ارزش مطلب بیشتر از زمانی است که شما یک مطلب بی محتوا داشته باشید و از صدها سایت نامعتبر دیگر به واسطه آن لینک دریافت کنید.

وجود یک مطلب در سایت شما که از کیفیت بالایی برخوردار است و در آن پیوندهایی با یک مطلب از یک منبع معتبر وجود دارد باعث می‌شود که اولاً خواننده به صحت مطلب شما اطمینان پیدا کند و در ضمن باعث می‌شود که گوگل و موتورهای جستجو نیز همین حس را نسبت به سایت شما و مطلب شما داشته باشند. این قاعده را همواره به خاطر داشته باشید.

مطالب کم ارزش و نامعتبر (از نگاه بازدیدکنندگان) = ناراحتی و دل‌زدگی بازدیدکننده
ناراحتی و دل‌زدگی بازدیدکننده = پایین آمدن رتبه گوگل

منظور از مطلب با ارزش کم و نامعتبر، مطلبی است که فاقد موضوع جدید برای بازدیدکننده باشد و یا مطالب ان نتواند اعتماد کامل بازدید کننده را به صحت مطلب همراه داشته باشد.

به صورت خلاصه بایستی اقدامات زیر را برای تثبیت و بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجو در مورد لینک‌ها انجام دهید:
1. اشتراک گذاری مطالب در سایت‌های اجتماعی
2. استفاده درست از لینک‌های داخلی، ارائه لینک‌های داخلی به صفحات با محتوای مفید و مرتبط و با استفاده از کلمات کلیدی اصلی و متنوع
3. استفاده از لینک‌های خارجی برای تایید مطالب و محتوای سایت شما
4. دریافت لینک از سایت‌های مرتبط با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و متنوع با سایت شما و پخش این لینک‌های ورودی در تمامی صفحات سایت خود.
5. افزایش کیفیت لینک‌ها ورودی و خروجی و مرتبط با محتوا.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 14
    1. نویسنده :دختران.جوان

      سایت پارسی وی اگه همین طور ادامه بده خیلی موفق خواهد بود.

    1. نویسنده :اکپرپور

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.

    1. نویسنده :روشنفکر

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.

    1. نویسنده :نازنین.ش

      مطالب بهینه‌سازی سایت بد نیست… :-p

    1. نویسنده :پسر.جوان

      سایت پارسی وی اگه همین طور ادامه بده خیلی موفق خواهد بود.

    1. نویسنده :علی.صمدی

      زحمت زیادی کشیدین. سایت خوبی دارین. موفق باشین.

    1. نویسنده :ساویز.رسایی

      جالب بود. عکسهای خبری سایت بسیار زیبا و در بیشتر مواقع نایاب هستند. موفق باشید.

    1. نویسنده :فکر

      زحمت زیادی کشیدین. سایت خوبی دارین. موفق باشین.

    1. نویسنده :رضا.رضووووو

      انسان موفق همیشه پیش از دیگران قدم برمیدارد و خطرات را به جان میخرد موفق باشید

    1. نویسنده :روشنفکر

      زیبا بود.

    1. نویسنده :اکپرپور

      صحبت از پژمردن یک برگ نیست…وای جنگل را بیابان می کنند…با ارزوی موفقیت برای شما

    1. نویسنده :elnaz.doosty

      جالبترین قسمت فال و طالع بینی سایته

    1. نویسنده :فرشاد.قاسمیان

      مطلب خوبی بود. عکسای بازیگران را بیشتر کنید.

    1. نویسنده :صیاد.مومنی

      نوشته های بهینه‌سازی سایت جلب توجه بود.