امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 457043 |
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1400 - 11:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

واتیکان از افتتاح سفارت جدید این کشور در امارات طی مراسم رسمی در ابوظبی خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، واتیکان اعلام کرد، سفارت جدید که عالی‌ترین نهاد دیپلمات این دولت‌شهر در امارات است، با برگزاری مراسم رسمی در ابوظبی افتتاح شد. روز جمعه که مصادف با روز جهانی “برادری […]

واتیکان از افتتاح سفارت جدید این کشور در امارات طی مراسم رسمی در ابوظبی خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، واتیکان اعلام کرد، سفارت جدید که عالی‌ترین نهاد دیپلمات این دولت‌شهر در امارات است، با برگزاری مراسم رسمی در ابوظبی افتتاح شد.
روز جمعه که مصادف با روز جهانی “برادری انسانی” بود، به مناسبت افتتاح سفارت جدید واتیکان در ابوظبی، مراسم ویژه‌ای در ساختمان سفارت جدید به ریاست اسقف اعظم ادگار بینیا بارا، معاون پاپ در امور عمومی دولت و با حضور پائول هیندر، نماینده پاپ در کشورهای عربی و کریبین دوبیل، کاردار سفارت پاپ برگزار شد.  
اسقف اعظم واتیکان در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: با خوشحالی تمام، سلام و درود پاپ فرانسیس را به شما می‌رسانم، افتتاح سفارت واتیکان نشانه دیگری از عنایت پدر مقدس به مردم این کشور به ویژه اقلیت کاتولیک آن است.
او در ادامه گفت: افتتاح دفتر دیپلماسی واتیکان گواهی بر روابط دوجانبه خوبی است که میان امارات و واتیکان وجود دارد.
همچنین بارا تاکید کرد: امسال پانزدهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان امارات و واتیکان است و من اطمینان دارم روابطی که در این دوره شکل گرفتند، بر توافق درباره اهمیت باور دینی و نقش مثبتی که باید دین در جامعه ایفا کند، تکیه دارند.
اسقف اعظم واتیکان در ادامه گفت: آرزو دارم این سفارت جدید واتیکان برای سال‌های متمادی، محلی برای انجام دیدارها و گفتگوها درباره همکاری دوجانبه ما باشد و امیدوارم این سفارت چارچوبی برای تقویت روابط دیپلماتیک ما باشد، بنابراین باید در آینده تلاش‌هایمان را برای گسترش مفهوم برادری انسانی جهت کمک به ایجاد جهانی عادلانه‌تر و صلح‌آمیزتر افزایش دهیم.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فوریه ۲۰۱۹ به عنوان اولین رهبر واتیکان به شبه جزیره عرب شامل کشورهای عربستان و امارات سفر کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید