امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 450462 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1400 - 15:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر دفاع استرالیا امروز یکشنبه گفت، واکنش چین به پیمان امنیتی آکوس میان کانبرا با ایالات متحده و انگلیس “غیر منطقی” بوده است. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه گاردین، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا در ادامه انتقاداتش به دولت چین، آن را به “زورگویی” علیه کشورهایی که مقابل پکن می‌ایستند، متهم کرد. این […]

وزیر دفاع استرالیا امروز یکشنبه گفت، واکنش چین به پیمان امنیتی آکوس میان کانبرا با ایالات متحده و انگلیس “غیر منطقی” بوده است.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه گاردین، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا در ادامه انتقاداتش به دولت چین، آن را به “زورگویی” علیه کشورهایی که مقابل پکن می‌ایستند، متهم کرد.
این وزیر محافظه کار استرالیایی مدعی شد که هدف دولت کانبرا از عقد چنین پیمانی با مشارکت آمریکا و انگلیس “افزایش صلح و ثبات در منطقه ما” بوده است. او به اسکای نیوز استرالیا گفت: واکنش چین، به اعتقاد من، غیرمنطقی بود.
وزیر دفاع استرالیا در ادامه ادعاهایش گفت: بیان این مساله که استرالیا همان طرفی است که در حال تشدید رقابت تسلیحاتی در این منطقه است، آن هم زمانی که ما درباره گرفتن هشت زیردریایی هسته‌ای صحبت می‌کنیم و چین ۳۵۵ کشتی در ناوگان دریایی خود دارد و ظرف ۹ سال آینده تعداد آن را به ۴۰۰ ناوگان می‌رساند، غلط است. آنها هر ۱۸ ماه با سرعت بالا بیش از آنچه نیروی دریایی سلطنتی استرالیا در کل ناوگان خود دارد، تجهیزات دریایی تولید می‌کنند.
چین از پیمان آکوس به عنوان “محفل آنگلوساکسون” و تهدیدی برای سیستم عدم اشاعه هسته‌ای یاد می‌کند. این انتقادات به چین ختم نمی‌شود. دولت استرالیا همچنین تلاش دارد از نگرانی مالزی و اندونزی که می‌گویند این پیمان رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای به راه می‌اندازد و خطری برای مسائل عدم اشاعه هسته‌ای است، بکاهد.
وزیر دفاع استرالیا همچنین مدعی شد که چین، کشور لیتوانی را با اقدامات تجاری تهدید کرده است. این مقام که متهم است در آستانه انتخابات لفاظی امنیت ملی را تشدید کرده، گفت: باید واقع‌بین بود که چطور چشم‌انداز چین تحت رهبری شی جینپینگ (رئیس جمهوری چین) به طور قابل توجهی تغییر کرده است. مشکل دولت استرالیا با دولت چین است نه مردم آن.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید