امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 490174 |
تاریخ انتشار : 22 آذر 1401 - 14:03 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که اگر بخواهیم دانش‌آموزان را در دوره فناوری‌های جدید به خوبی هدایت کنیم باید ببینیم نیازهای حال و آینده آنها چیست، نه اینکه بخواهیم بر اساس روش‌های قدیمی دانش‌آموزان آینده را تربیت کنیم. به گزارش صلح خبر، یوسف  نوری در گفت‌وگوی زنده با دانش‌آموزان و والدین آنها که از […]

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که اگر بخواهیم دانش‌آموزان را در دوره فناوری‌های جدید به خوبی هدایت کنیم باید ببینیم نیازهای حال و آینده آنها چیست، نه اینکه بخواهیم بر اساس روش‌های قدیمی دانش‌آموزان آینده را تربیت کنیم.

به گزارش صلح خبر، یوسف  نوری در گفت‌وگوی زنده با دانش‌آموزان و والدین آنها که از طریق شبکه شاد پخش شد گفت: از برگزاری غیر حضوری مدارس متاسفیم، اما خوشحالیم که زمینه استفاده از شبکه شاد فراهم است تا دانش‌آموزان از  درس عقب نمانند.
وی افزود: فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری را تبریک می‌گویم. دانش‌آموزان سرزمینم با حمایت و هدایت معلمان، مدیران و اولیای عزیزشان در حوزه‌های فناوری و پژوهش اقدامات بایسته و شایسته‌ای انجام داده‌اند. در مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه پژوهش، آثاری از دانش‌آموزان متوسطه اول به نمایش گذاشته شده بود که بسیار بدیع و نوآورانه بودند.
وزیر آموزش و پرورش به برخی ابداعات دانش آموزان اشاره و اظهار کرد:‌ استخراج آب از رطوبت هوا، ساخت لامپ جدید با فناوری برتر، کارایی بهتر و مصرف کمتر و ساخت رنگ ضد حریق که برای آتش نشانان قابل استفاده است از جمله ابداعات جالب توجه دانش آموزان بود که در جلسه روز گذشته هیئت دولت نیز به آن اشاره کردم. همین‌ها ما را به قله‌های دانایی می‌رساند.
نوری ادامه داد: با تلاش و همت همکاران و مساعی دانش‌آموزان در حوزه‌های فناوری، رتبه‌های بسیار خوبی داریم. به عنوان مثال در نانو، چهارم جهان هستیم، در فناوری صلح‌آمیز انرژی‌های اتمی وضعیت بسیار خوبی داریم، در سلول‌های بنیادین هم همینطور هستیم.
وی با اشاره به اینکه با این حال نظام آموزش و پرورش ما نیازهای جدی دارد گفت:  اول آنکه باید دانش‌آموزان را دریابیم. وارد عصر جدیدی شده‌ایم و دانش‌آموزان ما در معرض فناوری‌های جدید قرار گرفته‌اند؛ فناوری‌هایی که رفتارها، ادراکات و توانایی‌های شناختی آنها را تغییر می‌دهد. برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزان را خوب هدایت کنیم باید ببینیم نیازهای حال و آینده آنها چیست، نه اینکه بخواهیم بر اساس روش‌های قدیمی دانش‌آموزان آینده را تربیت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که باید از روش‌های نوین در تربیت استفاده شود تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد.
نوری با بیان اینکه دومین توصیه‌ام این است که واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان را مهم بدانیم گفت: دانش‌آموزانِ امروز، به مسئولیت‌هایی که ما به آنها می‌سپاریم سریع پاسخ می‌دهند و خوب است که چنین اتفاقاتی در جامعه دانش‌آموزی ما رخ دهد.
وی افزود: همچنین از اولیاء می‌خواهم که در تعلیم و تربیت، همگرای معلم باشند. اولیاء مهمترین شرکای راهبردی ما هستند و لازم است همیشه با مدرسه و معلم همگرا باشند. اگر اختلاف یا نقطه‌نظری هم وجود دارد بدون اینکه فرزند متوجه شود باید بین معلم و اولیاء مذاکره و به نتیجه برسد. در نهایت هر دیدگاهی که علمی‌تر و متقن بود آن را انتخاب کرده و برای دانش آموزان به کار بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امیدواریم در سال تولید در حوزه دانش بنیان قدم‌های خوبی برداریم که اگر این مهم محقق شود هم تولید بهره‌ور می‌شود و هم اشتغال افزایش می‌یابد. دولت عنایت ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد و در سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش را مهمترین دستگاهی دانست که باید به آن توجه شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید