امروز: یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 صفر 1446 | 2024-09-01
کد خبر: 550765 |
تاریخ انتشار : 22 تیر 1403 - 17:05 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

آیت شریفی : 1402 سال خوبی برایم نبود رضاعباسپور: «آیت شریفی» ملی پوش مازندرانی دسته وزنی المپیکی 102+کیلوگرم(فوق سنگین) قطعا یکی از چهره های جوان و خوش آتیه این دسته وزنی است که درسالهای آینده اگر این جوان خوش قد و بالا، خوب هدایت و حمایت شود می توانیم از او درعرصه های مختلف بین […]

آیت شریفی : 1402 سال خوبی برایم نبود

رضاعباسپور: «آیت شریفی» ملی پوش مازندرانی دسته وزنی المپیکی 102+کیلوگرم(فوق سنگین) قطعا یکی از چهره های جوان و خوش آتیه این دسته وزنی است که درسالهای آینده اگر این جوان خوش قد و بالا، خوب هدایت و حمایت شود می توانیم از او درعرصه های مختلف بین المللی توقع کسب مدال های خوش رنگ در این دسته وزنی داشته باشیم. شریفی که سال 1402، خیلی سال پرفروغی از نظر کسب مدال های خوش رنگ بین المللی برایش نبود، چون همراه با علی داودی دیگرفوق سنگین وزنه برداری ایران درکورس کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک 2024 پاریس قرار دارد، معتقد است که هرچه قدرسال گذشته او در میادین قاره ای و جهانی ناکام بود، عزمش را جزم کرده تا در سال پیش رو یعنی سال 1403 با توپ پر روی تخته مسابقه حاضر شده و استارت افتخارآفرینی خود را با کسب بهترین نتیجه در جام جهانی پوکت تایلند(آخرین گزینشی المپیک پاریس) که قرار است فروردین 1403 برگزارشود بزند. برهمین اساس، با اینملی پوش که درآستانه اعزام به جام جهانی دراردوی تیم ملی مشغول تمرین است، گفت و گویی داشتیم که درادامه مشروح آنرا را با هم مرور می کنیم.

خوشحالم دوباره به خانه برگشتیم

نایب قهرمان رقابت های آسیایی 2023 جینجوکره جنوبی دردسته فوق سنگین از اینکه او و هم تیمی هایش مجددا به خانه اصلی خود یعنی کمپ تمرینی تیم های ملی در مجموعه ورزشی آزادی بازگشتند خوشحال است ودراین خصوص می گوید:«قیقتا از اینکه کمپ تیم های ملی وزنه برداری بازسازی شد و از نظر شرایط کیفی برای تمرین ما مهیا شد بسیار خوشحالیم. اگرچه انصافا شرایط اردویی وتمرینی ما در یکسال گذشته هرکجا بودیم عالی بود ودربهترین شرایط اردو برگزار می شد. اما خب همیشه خانه خود آدم برایش راحت تر و آرامش بخش تر است. الحمدالله محل تمرین ما در کمپ آزادی خیلی شیک و نو شده است. این موضوع قطعا از نظر روحی و روانی برای بچه ها عالی است که در شرایطی ایده ال و محلی تمیز و استاندارد برای کسب سهمیه آماده شوند. امیدوارم شرایط وزنه برداری ایران در سال 1403 بهتر از قبل شود.»

 

1402 سال موفقی برایم نبود

آیت شریفی ملی پوش وزنه برداری ایران درخصوص عملکرد فنی اش در سال 1402 معتقد است:«اگرچه من درسال 1402 خداروشکر موفق شدم با جلب اعتماد کادرفنی دراردوهای تیم ملی و مسابقات گزینشی المپیک 2024 پاریس جزو نفرات اصلی در ترکیب تیم ملی و مسابقات برون مرزی باشم. اما خب معتقدم سوای مدال نقره ای که در مسابقات آسیایی جینجو کسب کردم، در سایر رقابت های بین المللی که حضور داشتم نتوانستم به نتایج دلخواه رسیده و موفق باشم. البته ناکامی من هم دلیل داشت. دلیلش هم مصدومیت و آسیب دیدگی هایی بود که از قبل داشتم. همین آسیب دیدگی ها باعث شد که نتوانم عملکردی که مد نظر خودم و کادرفنی بود را درصحنه مسابقات و روی تخته پیاده و عملی کنم. اما امیدوارم سال آینده برایم خوب و خوش یمن باشد و من بتوانم بهترین عملکرد فنی خود را دررویدادهای پیش رو ثبت کنم.»

پاریس که نشد، برای لس آنجلس برنامه دارم

شریفی بابیان این مطلب که اگرچه قسمتش کسب سهمیه در بازی های المپیک پاریس نبود، اما او برای بازی های المپیک 2028 برنامه دارد:«همینطور که گفتم، سالی که گذشت سال موفقی برایم نبود، به همین دلیل من با شروع تمرینات اردویی عزمم را جزم کردم تا با انگیزه بیشتر و آمادگی بالاتر از گذشته بتوانم بهترین فرم بدنی ورکوردی ام را در سال جاری روی تخته به نمایش بگذارم. اگرچه خیلی زور زدم تا بتوانم در یک سال گذشته سهمیه ورودم به بازی های المپیک را تثبیت کنم. ولی این اتفاق مسجل نشد. من برای سال 1403 که شروعش با جام جهانی تایلندبود و المپیک پاریس برنامه ریزی داشتم. اما خب المپیک قسمتم نبود. بعد از المپیک مسابقات جهانی منامه بحرین را داریم که هرطورشده باید درآن به چیزی که برایش برنامه ریزی کردم برسم. خداکمکم کند فکر می کنم سال 1403 برایم سال شیرین و پرمدالی باشد. البته اگر مشکلی رخ ندهد یا اتفاقی ناخواسته و غیرمنتظره برایم رخ ندهد.»

 

1403 اولین سالی بود که نوروز کنارخانواده نبودم

شریفی درخصوص اینکه سالهای قبل هم در تعطیلات نوروز سابقه حضور دراردوی تیم ملی وزنه برداری را داشته یا نه می گوید:«خیر. این اولین سالی است که من عید نوروز را قرار است کنارهم تیمی هایم در خانه وزنه برداری و کمپ تمرینی تیم های ملی بدور از همسر و خانواده ام باشم. اما این هم قطعا تجربه جدید و بزرگی است که باید از آن سربلند خارج شویم. اینکه ما دوری از خانه و خنواده را درتعطیلات نوروز تحمل می کنیم تا برای مردم و کشورمان درمیادین مهم بین المللی افتخارکسب کنیم، مطمئنا لذت خاص خودش را دارد. خانواده ام هم این را پذیرفتند و کمکم می کنند تا بتوانم به اهدافی که می خواهم برسم.»

 

شیرین ترین عیدی ام، ازادواجم بود

ملی پوش مازندرانی دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری درپیان تاکید دارد:« قطعا شیرین ترین اتفاق و عیدی زندگی ام در سال گذشته ازدواج و پیوند عاشقانه با همسرعزیزم چندروز قبل از تعطیلات نوروز بود. به همین دلیل فکر میکنم این شیرین ترین خاطره ای است که ایام عید به یاددارم. چون هر سال نوروز که می شود ضمن اینکه سالگرد ازدواج و پیوندم است، برایم حضور یک همسر مهربان که پشت و حامی ام درمسیر قهرمانی است بهترین عیدی من است.امیدوارم بتوانم با رسیدن به هدفم در وزنه برداری ودنیای قهرمانی بخشی از محبت پدرو مادرم و همسرعزیزم را بدهم.»

انتهای پیام/

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید