امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 503756 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1402 - 15:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر مشهد طرح احداث کانون‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت ۶۰ مسجد طی ۶ سال تصویب رسید. امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه، در هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، طرح احداث کانون‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد سطح شهر […]

صلح خبر/خراسان رضوی در جلسه امروز شورای شهر مشهد طرح احداث کانون‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت ۶۰ مسجد طی ۶ سال تصویب رسید.
امروز، ۱۴ اردیبهشت ماه، در هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، طرح احداث کانون‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد سطح شهر به تصویب رسید.  
براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای وظایف با موضوع مسجدمحوری و به منظور تثبیت و تقویت طرح ایجاد مراکز فرهنگی مجاور مساجد، ارتقاء جایگاه مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های عبادی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین مردم‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با همکاری نهادهای ذی‌ربط ظرف مدت ۶ سال نسبت به مشارکت در احداث مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیتی در مجاورت ۶۰ مسجد شهر اقدام کند.
تعیین مساجد موضوع ماده واحده با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد و با اولویت مساجدی است که زمین مورد نیاز را صرفا در مجاورت خود داشته و یا در بنای موجود مسجد امکان احداث مرکز وجود داشته باشد.
نام‌گذاری بوستان عصمتیه ۹ به نام شهدای خبرنگار
در ادامه لایحه نامگذاری بلوار جدیدالاحداث واقع در ضلع شرقی تقاطع غیر همسطح مصلی به نام مصلی و بوستان واقع در عصمتیه ۹ به نام شهدای خبرنگار تصویب شد.  
در بخش دیگری از جلسه طرح دوفوریتی با موضوع صلح بهره‌برداری متقاضیان اخذ مجوز واحد تجاری به شرط اجاره و تثبیت تجاری دائم به تصویب رسید.  
براساس این طرح شهرداری مشهد مجاز است با بهره‌گیری از فرصت‌های در اختیار و به منظور رفع مشکلات اخذ عوارض مجوز واحدهای تجاری در حوزه‌های درآمدی سه و چهار و پنج و طبق ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها با رعایت طرح‌های تفصیلی نسبت به عقد قرارداد مشارکت با مالکان متقاضی اخذ مجوز تجاری از طریق مشارکت در حوزه‌های درآمدی مذکور اقدام کنند. شهرداری مشهد باید ظرف مدت ۲ ماه آیین‌نامه اجرایی قرارداد مشارکت با مالکان متقاضی اخذ تجاری با شهرداری را تهیه کند و به تصویب شورای اسلامی شهر برساند.
غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این طرح اظهار کرد: سال گذشته دیوان عدالت اداری بهره‌برداری موقت را ابطال کرد و مجدد تغییراتی ایجاد شد و به تصویب رسید. امسال مجدد این مصوبه ابطال شده و تعداد زیادی از واحدهای تجاری سطح شهر بلاتکلیف است. طبق طرح تفصیلی جدید برخی از این واحدها مشمول تجاری می‌شوند اما به دلیل مشکلات اقتصادی امکان دریافت تجاری دایم در این حوزه‌ها را ندارند، بنابراین به منظور مشارکت با واحد تجاری این طرح را ارائه دادیم.
جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد نیز در خصوص این طرح گفت: یکی از دغدغه‌های ما  تعیین تکلیف مجوزهای تجاری موقت است. این طرح ارائه شده راهگشا بوده و می‌تواند مشکلات را رفع کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید