امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550446 |
تاریخ انتشار : 20 تیر 1403 - 1:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی، درخواست ضرغامی برای رفع فیلترینگ، انهدام یک گروه تروریستی، آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران، احتمال قطعی برق، افزایش مبتلایان به تب دنگی، تلاش برای آتش‌بس غزه، دعوای رامین رضائیان و سپاهان و شوک برای نفر اول تنیس جهان در ویمبلدون از مهمترین اخبار شامگاه ۱۹ تیرماه صلح خبر بودند. به […]

افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی، درخواست ضرغامی برای رفع فیلترینگ، انهدام یک گروه تروریستی، آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران، احتمال قطعی برق، افزایش مبتلایان به تب دنگی، تلاش برای آتش‌بس غزه، دعوای رامین رضائیان و سپاهان و شوک برای نفر اول تنیس جهان در ویمبلدون از مهمترین اخبار شامگاه ۱۹ تیرماه صلح خبر بودند.

به گزارش صلح خبر، شامگاه ۱۹ تیرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

«سازمان ملی هوش مصنوعی» افتتاح شد

علم و فناوری

«سازمان ملی هوش مصنوعی» با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی رئیس‌جمهور امروز سه شنبه، ۱۹ تیر افتتاح شد.

نهم دی ماه ۱۴۰۲ بود که آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد که بر اساس آن ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورا ماموریت یافت این سند را با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذینفع و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تدوین کند.

۱۲ تیرماه سال‌جاری نیز محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» مصوب جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ این شورا را ابلاغ کرد.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

پیشنهاد ضرغامی هم‌راستا با وعده مهم پزشکیان

سیاسی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که عضو شورای عالی فضای مجازی است، در تازه‌ترین پیامی که در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرده است، نوشت: «دوران فیلترینگ گذشته است.

چندسالی است که عملا فیلترینگ نداریم ولی بازار فیلترشکن و کاسبان آن سکه است.

قاعدتا باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی این وعده مهم پزشکیان باشد.»

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

انهدام تیم تروریستی توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)

با رصد دقیق و اشراف اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه بامداد سه شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۹ یک تیم تروریستی ضد انقلاب قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرزهای شمالغرب کشور را داشت که در کمین نیروهای این قرارگاه گرفتار شده و متلاشی شد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در این درگیری تعدادی از اعضای این تیم تروریستی کشته و زخمی شده و تجهیزات آنان توسط رزمندگان اسلام ضبط شد.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

وعده‌های تازه خزاعی برای شفاف‌سازی و فیلمخانه ملی ایران

فرهنگی هنری

مدیر فیلمخانه ملی ایران گفت:‌ روند تکمیل، توسعه و ارتقای تجهیزات و فضای عمومی ساختمان فیلمخانه با سرعت و جدیت بیشتری در سه سال گذشته پیش رفته و در آینده‌ای نزدیک، این مرکز با مجموعه‌ها و ظرفیت‌های جدید آن رونمایی و افتتاح خواهد شد.  

صد و نوزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه با حضور محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) در محل فیلمخانه ملی ایران برگزار و گزارشی از وضعیت تکمیل شدن فیلمخانه ارائه شد.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

پیش‌بینی شکسته شدن رکورد مصرف برق

اقتصادی

امروز از سوی شرکت توانیر پیامکی با عنوان هشدار سطح دو برق برای برخی مشترکان ارسال شد که طبق گفته مدیر عامل توانیر این پیام صرفا برای اطلاع مردم از افزایش دما و مدیریت مصرف در صنعت برق است و هیچ برنامه‌ای برای خاموشی خانگی وجود ندارد.

به‌ گزارش صلح خبر، با ورود به فصل گرما شاهد روند صعودی مصرف برق در کشور هستیم، اکنون رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به ۵۰۰۰ مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

آمار مبتلایان به تب دنگی در کشور

اجتماعی

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به تب دنگی در کشور را اعلام کرد.

دکتر فرشیدی در این باره، گفت: در حال حاضر ۱۴۶ مورد بیمار تشخیص داده شده به «تب دنگی» در کشور شناسایی کرده‌ایم.

وی افزود: این مبتلایان کسانی هستند که مسافر خارج از کشور مخصوصا کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس بودند و به ایران آمده بودند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد که بجز ۱۱ بیمار در یک شهرستان که سابقه مسافرت خارجی نداشتند، مابقی موارد، بیماری را از خارج با خود وارد کرده‌اند.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

رؤسای اطلاعات اسرائیل برای مذاکرات آتش‌بس راهی دوحه می‌شوند

جهان

رئیس سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد و شاباک) برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی فردا چهارشنبه به دوحه می‌روند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند «دیوید بارنیا» رئیس موساد و رئیس شاباک فردا برای انجام مذاکرات در دوحه درباره توافق تبادل اسرای غزه راهی قطر می‌شوند.

پایگاه خبری واللا هم نوشت پیشرفتی در مذاکرات قاهره پیرامون آتش‌بس و تبادل اسرای غزه حاصل شده است و رئیس سرویس اطلاعات آمریکا (سیا) به قطر و «برت مک‌گورک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز به تل‌آویو سفر کرده است.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

دعوای سپاهان و رضائیان بر سر قرارداد بالا گرفت

ورزشی

سپاهان می‌گوید رامین رضاییان با این باشگاه قرار داد و اجازه بستن قرارداد با باشگاه‌های داخلی را ندارد.

پس از اینکه رامین رضاییان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با هواداران سپاهان خداحافظی و اعلام کرد قراردادش با تیم اصفهانی تمام شده، مدیرعامل سپاهان در مصاحبه‌ای گفت که این مدافع هنوز با این باشگاه قرار دارد.

حالا دعوای رضاییان و باشگاه سپاهان بالا گرفته و این مدافع در استوری جدیدی اعلام کرد که دیگر قراردادی با این باشگاه ندارد و حتی در نیم‌فصل حاضر شده به خاطر سپاهان از خیر پیشنهاد الوصل امارات بگذرد. البته باشگاه سپاهان این استوری را بدون جواب نگذاشت و خیلی زود در توییتی اعلام کرد که رضاییان با باشگاه اصفهانی قرارداد دارد و باشگاه‌های داخلی برای جذب او باید از سپاهان رضایت‌نامه بگیرند.

آخرین وضعیت فیلمخانه ملی ایران/ شوک برای نفر اول تنیس جهان

حذف مرد شماره یک تنیس جهان از ویمبلدون

یانیک سینر با قبول شکست برابر دنیل مدودف از رقابت‌های تنیس ویمبلدون حذف شد.

یانیک سینر، مرد شماره یک تنیس جهان، در دور یک‌چهارم نهایی مسابقات گرنداسلم ویمبلدون به مصاف دنیل مدودف، مرد شماره پنج تنیس دنیا رفت و در رقابتی که چهار ساعت به طول انجامید، با قبول شکست سه بر دو برابر حریف روسش از دور این رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید