پارسی وی:معاون بازاریابی و فروش سایپا از آغاز پیش فروش تیبا 2 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده پیش فروش تیبا 2 در آینده نزدیک آغاز میشود. محمدعلی قادری با بیان این مطلب گفت: در پی تبلیغات برند تیبا 2 که انجام شد این سوال در ذهن مشتریان نقش […]
پارسی وی:معاون بازاریابی و فروش سایپا از آغاز پیش فروش تیبا 2 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده پیش فروش تیبا 2 در آینده نزدیک آغاز میشود.
محمدعلی قادری با بیان این مطلب گفت: در پی تبلیغات برند تیبا 2 که انجام شد این سوال در ذهن مشتریان نقش بسته بود که از چه زمانی پیش فروش این خودرو آغاز میشود و به همین دلیل تماسهای مکرر از مشتریان داشتیم. در ضمن علاوه بر تیبا 2 قرار است سه محصول جدید هم در پارس خودرو عرضه شود.
وی افزود: پیش فروش اعتباری محصولات سایپا حدود سه هفته است که آغاز شده و ظرفیت تحویل شهریورماه تکمیل است و در حال حاضر، پیش فروش اعتباری و تحویل مهرماه و نیمه دوم سال شروع شده است.
علاوه بر پیش فروش اعتباری، فروش به روش لیزینگی، فروش و تحویل فوری و همچنین فروش با تسهیلات رایان سایپا به قوت خود باقی است و این روشهای فروش تسهیلاتی سایپا قطع نخواهد شد و از طریق لیزینگ رایان سایپا ادامه خواهد داشت.
قادری بیان کرد: سایپا حدود 2.5 ماه در عرضه و فروش خودرو وقفه داشت که از اواسط بهمن ماه آغاز شده بود و از اوایل اردیبهشت ماه این مشکل مرتفع شد و با توجه به تعیین تکلیف قیمتها از سوی شورای رقابت، در حال حاضر فروش محصولات سایپا از استقبال خیلی خوبی برخوردار است و هم از پیش فروشها و هم از فروشهای نقدی و تسهیلات، استقبال خوبی شده است.
با توجه به وقفهای که در تولید به وجود آمده و با عنایت به اینکه سال گذشته میزان تولید خیلی کاهش یافت، در حال حاضر، مهمترین چالش پیش رو بازگرداندن خط تولید به روال عادی است.
قادری در خصوص تاخیر در تحویل خودروهای سایپا گفت: فعلا در مورد دو خودروی پارس تندر و مگان، با تاخیر مواجه شده ایم که البته تحویل این خودروها جریان دارد؛ تولید مگان هم از هفته جاری دوباره آغاز شده و امیدواریم به زودی به روال عادی بازگردد. در تحویل مابقی محصولات هیچ مشکلی نداریم و در حال عرضه هستیم.
معاون بازاریابی و فروش سایپا در ادامه از تأمین خودرو برای سازمان تاکسیرانی خبر داد و گفت: در سال جاری سایپا با تعامل با سازمان تاکسیرانی نسبت به توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه سایپا بحران را به صورت جدی پشت سر گذاشته و در حال بازگشت به روال عادی است، تصریح کرد: گروه سایپا به آخرین قیمت های شورای رقابت تمکین کرده و در حال عرضه خودرو با این قیمت ها است و تمام افرادی که از 23 بهمن به بعد ثبت نام کرده اند، تفاوت قیمت برای آنها محاسبه می شود و به آنان عودت داده خواهد شد.
در گروه رنو نیسان و پارس تندر هم براساس آخرین قیمت های شورای رقابت و سازمان حمایت، به عرضه و فروش ادامه خواهیم داد و در دعوتنامه ها هم درج شده است که اگر احیانا کاهش قیمتی اعلام شود، تفاوت قیمت به خریداران عودت داده خواهد شد اما با توجه به اینکه این خودروها به روش CKD تولید می شود و بخش تورمی آن نسبت به خودروهای با ساخت داخل بالا، متفاوت است، نوع قیمت گذاری آن هم تفاوت خواهد داشت.
با این وصف، سایپا فعلا براساس همان آخرین قیمت های سازمان حمایت، به فروش و عرضه محصولات ادامه می دهد.
قادری در خصوص پاسخگویی به مشتریان گفت: ما با تمام توان به دنبال این هستیم که پاسخگویی به مشتریان را در بخش امور مشتریان سایپایدک(CRM) متمرکز کنیم.
به این ترتیب دیگر لازم نیست مشتریان برای دریافت پاسخ به بخش های مختلف در سایپا مراجعه کنند و امیدواریم حداکثر تا پایان خردادماه بتوانیم حوزه های مختلف مثل رایان، سایان، امداد، سایپایدک، لیزینگ و ستکو و … را طوری با فروش هماهنگ کنیم که انسجام رفتاری در پاسخگویی به مشتری در سایپا شکل بگیرد.
برای همین پاسخگویی به مشتری را در امور مشتریان سایپایدک متمرکز شده است.