روز یکشنبه ۲۸ آبان، رسانههای خبری از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ خبر دادند. ناپدید شدنی که به پدیداری رویدادهای بسیاری در منطقه، در کوتاهمدت و بلندمدت منجر خواهد شد. گزارشی که المیادین و العربیه منتشر کردند، حکایت از آن داشت که یک کشتی با نام تجاری «گلکسی لیدر» متعلق به یک تاجر اسرائیلی به نام «رامی اونگر» در دریای سرخ از رادار خارج شده است. این کشتی ۵۲ سرنشین داشته و توسط یک گروه کشتیرانی ژاپنی اداره میشود.
نصب پرچم فلسطین و یمن در این کشتی توقیفی بازتاب زیادی به همراه داشته است.
بلافاصله پس از انتشار این خبر، فرمانده نیروهای مسلح یمن در بیانیهای ضمن تایید این موضوع که نیروی دریایی ارتش یمن با انجام یک عملیات نظامی در دریای سرخ یک فروند کشتی اسرائیلی را توقیف و به سواحل این کشور هدایت کرده است، تصریح کرد که هر کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی در اختیار و حامل پرچم این رژیم را هدف قرار می دهد و از واکنش صهیونیستها به توقیف کشتی هراسی ندارند.
در واکنش به این موضوع دولت ژاپن کشتی باری توقیف شده در دریای سرخ را متعلق به خود دانست و این اقدام را محکوم کرد. رسانههای صهیونیستی نیز با تائید این خبر اعلام آن را یک موضوع جدی در سطح بینالمللی توصیف کردند. دفتر نخستوزیری و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم با انتشار بیانیهای کشتی باری را در اجاره یک شرکت اسرائیلی اعلام اما تصریح هم کردند که شهروندان اسرائیل در کشتی نیستند. «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس هم در واکنش به توقیف کشتی صهیونیستی توسط نیروهای مسلح یمن این اقدام را یک پیروزی برای خونهای ریخته شده در غزه توصیف کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید تاوان این خونها را بدهند.
311311