امروز: شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 22 جماد أول 1446 | 2024-11-23
کد خبر: 298844 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1398 - 15:09 | ارسال توسط :
0
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که میزان استقبال از خریداری خودروهای برقی در چین از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، به شدت افزایش یافته و از بازار آمریکا سبقت گرفته است. به گزارش صلح خبر، با توجه به محبوبیت خودروهای برقی و استقبال بی‌نظیر مشتریان در بازارهای جهانی در […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که میزان استقبال از خریداری خودروهای برقی در چین از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، به شدت افزایش یافته و از بازار آمریکا سبقت گرفته است.

به گزارش صلح خبر، با توجه به محبوبیت خودروهای برقی و استقبال بی‌نظیر مشتریان در بازارهای جهانی در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده خودرو به سمت و سوی تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده‌اند تا بتوانند به نیاز و تقاضای بازار پاسخ داده و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

چین و ایالات متحده آمریکا که دو کشور بزرگ و مهم اقتصادی در جهان به شمار می‌روند، بازار فروش خودروی آنها همواره برای شرکت‌های خودروساز بین‌المللی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا درباره مقایسه میزان فروش و عرضه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در دو بازار چین و ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است و شامل خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی می‌شود،  میزان فروش این وسئل نقلیه در چین بسیار بیشتر از میزان آن در آمریکا بوده است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان فروش خودروی برقی در چین به یک میلیون و ۲۵۵ هزار دستگاه رسیده در حالی که فروش این محصولات در بازار آمریکا در سال گذشته، ۳۶۱ هزار و ۳۰۷ دستگاه بوده است.

با نگاه مختصری بر نمودار ارائه شده از سوی استاتیستا، تا سال ۲۰۱۴ میلادی میزان فروش خودروهای الکتریکی در این دو کشور روندی دقیقا برعکس روند کنونی را تجربه کرده است اما از سال ۲۰۱۵ به بعد، استقبال مشتریان چینی از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست به شدت افزایش پیدا کرده و از مشتریان آمریکایی در این خصوص پیشی گرفته است. از آن زمان تاکنون، فروش و عرضه خودروهای برقی در چین بسیار بیشتر و قابل توجه تر از بازار آمریکا شده است.

از طرفی، با روند افزایشی میزان فروش خودروهای برقی در چین، بسیاری از خودروسازان بین‌المللی موفق همچون تسلاموتورز آمریکا و فولکس واگن آلمان تصمیم گرفته‌اند محصولات اختصاصی بازار چین به تولید و عرضه برسانند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان تحت تأثیر افزایش اهمیت مسائلی همچون مقابله با آلودگی هوا، انتشار گازهای خطرناک و آلاینده به جو زمین و تخریب محیط زیست به سمت و سوی تولید و توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست جذب شده‌اند به گونه‌ای که هم‌اکنون رقابت تنگاتنگی بر سر تولید و معرفی و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی در جهان درگرفته است تا هر یک از آنها مدل‌های جدید و بهتری را برای خود رونمایی و سپس روانه بازارهای جهانی کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید