امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 479833 |
تاریخ انتشار : 02 شهریور 1401 - 13:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶کشتار دام مولد طی دو سال اخیر به دلایل مختلفی همچون پدیده خشکسالی، کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، مشکلات اقتصادی دامداران در تامین علوفه و… افزایش یافته و این موضوع باعث شده تا طی سال گذشته دامداران زیادی به منظور کاهش هزینه‌ها و تامین معاش خود بسیاری از دام‌های مولد، گاوهای […]

۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶کشتار دام مولد طی دو سال اخیر به دلایل مختلفی همچون پدیده خشکسالی، کمبود و گرانی نهاده‌های دامی، مشکلات اقتصادی دامداران در تامین علوفه و… افزایش یافته و این موضوع باعث شده تا طی سال گذشته دامداران زیادی به منظور کاهش هزینه‌ها و تامین معاش خود بسیاری از دام‌های مولد، گاوهای شیرده یا گوسفندان آبستن را راهی کشتارگاه کرده یا خارج از کشتارگاه‌ها به فروش رسانده و یا ذبح کنند. بر اساس آمارهای جهادکشاورزی خراسان رضوی در خردادماه سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ راس دام مولد در استان کشتار شد که این عدد در مهرماه به بیش از ۴۰۰۰ و در آبان‌ماه نیز به ۴۵۰۰ راس رسید. این اقدامات در حالی صورت گرفته بود که کشتار دام آبستن به استناد ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرای ماده ۱۸ نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام ممنوع بوده و در صورت بروز چنین اقدامی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. در همان زمان نیز کارشناسان نسبت به وقوع عواقب این موضوع هشدار دادند. دامپزشکی خراسان رضوی آذرماه سال گذشته از طرح تفکیک لاشه‌های دام نر و ماده به منظور کنترل کشتار دام مولد در استان خبر داد، اما یکی دیگر از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در راستای کاهش کشتار دام مولد، تهیه دستگاه سونوگرافی دام و استقرار آن در چند کشتارگاه مشهد بوده است.

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید