امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 500044 |
تاریخ انتشار : 08 فروردین 1402 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹در نوروز ۱۴۰۲ مجموعه باستانی نقش رستم میزبان مسافران و میهمانان نوروزی است.نقش رستم، مجموعه ای از آثار به جا مانده از دوران ساسانیان و هخامنشیان و پادشاهان عیلامی است که در نزدیکی شهر مرودشت و با فاصله نسبتا کم از تخت جمشید قرار گرفته. عظمت این مجموعه به حدی است […]

۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹در نوروز ۱۴۰۲ مجموعه باستانی نقش رستم میزبان مسافران و میهمانان نوروزی است.نقش رستم، مجموعه ای از آثار به جا مانده از دوران ساسانیان و هخامنشیان و پادشاهان عیلامی است که در نزدیکی شهر مرودشت و با فاصله نسبتا کم از تخت جمشید قرار گرفته. عظمت این مجموعه به حدی است که ابتدا که وارد مجموعه میشویم، برای دقایقی محو عظمت این نقوش و کنده کاری ها میشویم. در دل کوه، گور دخمه هایی وجود دارد که متعلق به داریوش دوم، اردشیر اول، داریوش کبیر و خشایار شاه می باشد. همینطور نقش برجسته هایی از تاجگذاری شاپور اول و تاجگذاری نرسی و …که سالهای سال است با صلابت بر دل کوهها استوار مانده و کعبه زرتشت که روایت های متعددی در موردش وجود دارد.این مجموعه در ۶ کیلومتری مجموعه جهانی تخت جمشید در مرودشت قرار دارد.

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید