امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 499975 |
تاریخ انتشار : 07 فروردین 1402 - 14:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶در نوروز ۱۴۰۲ ارگ بم میزبان مسافران و میهمانان نوروزی ۱۴۰۲ است .ارگ بم که قبل از زلزله ویرانگر سال ۱۳۸۲ از آن به عنوان بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان یاد می‌شد، بنا به گفته‌هایی در پنج قرن پیش از میلاد ساخته شده است.  ارگ بم در واقع یک دژ نظامی است […]

۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶در نوروز ۱۴۰۲ ارگ بم میزبان مسافران و میهمانان نوروزی ۱۴۰۲ است .ارگ بم که قبل از زلزله ویرانگر سال ۱۳۸۲ از آن به عنوان بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان یاد می‌شد، بنا به گفته‌هایی در پنج قرن پیش از میلاد ساخته شده است.  ارگ بم در واقع یک دژ نظامی است ولی به دلیل ابهت ارگی که در آن قرار دارد تمام مجموعه به ارگ بم معروف است. این منطقه از دوران هخامنشیان تا اواسط قرن ۱۹ میلادی سرپا بود تا اینکه به خاطر دلایل نامعلومی متروکه شد و دیگر کسی در آن ساکن نبود.  این بنا آن‌قدر مهم بود که نامش را می‌شود در روایت‌های تاریخی مثل نبرد آغامحمدخان قاجار و لطفعلی خان زند تا اشعاری در شاهنامه فردوسی و افسانه هفتواد و کرم عظیم‌الجثه‌اش پیدا کرد.

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید