امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 480333 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1401 - 10:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳یک سال از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان و کنترل شهرهای این کشور به دست این گروه گذشت. در این یک سال چهره شهرهای افغانستان تغییر کرده، بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی و نهادهای اجتماعی تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده است و قوانین تازه‌ای در شهرها […]

۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳یک سال از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان و کنترل شهرهای این کشور به دست این گروه گذشت. در این یک سال چهره شهرهای افغانستان تغییر کرده، بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی و نهادهای اجتماعی تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده است و قوانین تازه‌ای در شهرها و در میان مردم حاکم شده است. زنان از صحنه فعالیت‌های اجتماعی حذف شده و مدارس آن‌ها تقریبا تعطیل شده است. چهره‌ی شهرها امنیتی است و در جای جای شهر نیروهای نظامی طالبان که عمدتا از جوانان تشکیل شده است، کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. مقامات بلند پایه طالبان همچنان در تلاشند تا روابط بین‌المللی خود را گسترش دهند، اما توفیق چندانی کسب نکرده‌اند.
عکس: بهنام صحوی

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید