امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 475692 |
تاریخ انتشار : 24 تیر 1401 - 13:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴کشت خربزه “خاتونی” یا “جامی”، به عنوان یکی از کهن ترین و مهم ترین منابع کسب درآمد و اشتغال در منطقه تربت جام و خراسان به حساب می آید که توانسته در فرهنگ و زندگی مردم حضور چشمگیری داشته باشد و این شهرستان را به عنوان قطب اصلی خربزه در کشور […]

۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴کشت خربزه “خاتونی” یا “جامی”، به عنوان یکی از کهن ترین و مهم ترین منابع کسب درآمد و اشتغال در منطقه تربت جام و خراسان به حساب می آید که توانسته در فرهنگ و زندگی مردم حضور چشمگیری داشته باشد و این شهرستان را به عنوان قطب اصلی خربزه در کشور معرفی نماید.
با فرا رسیدن تابستان و فصل برداشت خربزه، این شهرستان حس و حال ویژه ای به خود می گیرد و روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کامیون در مزارع بارگیری شده و به نقاط مختلف کشور ارسال می شود. امسال با توجه به سطح زیر کشت ۹۵۰۰ هکتاری، پیش بینی شده است حدود ۲۰۰ هزار تن خربزه در مزارع تربت جام برداشت شود.
به گفته مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام، از زمان کاشت تا برداشت این محصول که ۶ ماه به طول می انجامد، روزانه ۸۰ نفر اشتغال زایی به ازای هر هکتار صورت می گیرد. همچنین با توجه به وضعیت آب منطقه، استفاده از مالچ پلاستیکی و آبیاری قطره ای در ۹۷ درصد مزارع این شهرستان رواج یافته و باعث صرفه جویی و کاهش مصرف آب، زودرسی محصول و کنترل علف های هرز شده است.

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید