امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 476136 |
تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 14:31 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سرای تاریخی حاج رضا از زیباترین کاروان‌سراهای درون‌شهری دوره قاجاری در ایران محسوب می‌شود. این بنا که در ضلع جنوبی بازار قزوین واقع شده، حیاطی بزرگ در وسط، پیرامون سرا تعدادی حجره‌ و اتاق‌هایی در دو طبقه دارد و به دست حاج رضا برادر «حاج ملا عبدالوهاب دارالشفائی» مجتهد بزرگ دوره قاجار احداث شده است. […]

سرای تاریخی حاج رضا از زیباترین کاروان‌سراهای درون‌شهری دوره قاجاری در ایران محسوب می‌شود. این بنا که در ضلع جنوبی بازار قزوین واقع شده، حیاطی بزرگ در وسط، پیرامون سرا تعدادی حجره‌ و اتاق‌هایی در دو طبقه دارد و به دست حاج رضا برادر «حاج ملا عبدالوهاب دارالشفائی» مجتهد بزرگ دوره قاجار احداث شده است. این کاروان‌سرا که تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۶۱۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده، طی سالیان کاربری‌های تجاری داشته و در دوره‌ای مسکونی بوده و حالا سال‌هاست به محل جمع‌آوری ضایعات و پسماند تبدیل شده است. این اثر ارزشمند به دلیل بی‌توجهی‌ها به‌سرعت در حال تخریب است.
۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸عکس: شایان معاضد – صلح خبر 

منبع خبر () است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید