امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 416412 |
تاریخ انتشار : 12 بهمن 1399 - 9:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر صلح خبر/قم مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم در با استناد به سخن حضرت امام خمینی که حفظ انقلاب از اصل آن سخت تر است، گفت: در برابر انقلابی که ثمره مجاهدت های فراوان و خون هزاران شهید است، کوتاهی و کم کاری صورت گرفته، چرا که […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

سختی های گذرا نباید جوانان را از اصل انقلاب دلسرد کند/  تحلیل درست ارایه بدهیم

صلح خبر/قم مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم در با استناد به سخن حضرت امام خمینی که حفظ انقلاب از اصل آن سخت تر است، گفت: در برابر انقلابی که ثمره مجاهدت های فراوان و خون هزاران شهید است، کوتاهی و کم کاری صورت گرفته، چرا که جوانان امروزه دستاورد ها و چگونگی انقلاب را نمی دانند و متاسفانه نتوانسته ایم جوانان را در برابر حجمه های دشمن واکسینه کنیم.

مرتضی بابایی درگفت و گو با صلح خبر به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر اعلام نمود: استان قم قبل از انقلاب مورد بی مهری بود اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و پیشرفت این خطه در عرصه های علمی و…. هستیم.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب در استان قم صرفا یک مرکز آموزش عالی وجود داشت، تصریح کرد: اکنون ۳۱ دانشگاه متولی آموزش و معرفت افزایی بیش از ۷۰هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
دبیر کمیسیون دانشجویی استان قم اعلام نمود: انقلاب اسلامی در قرنی که آغازگر حرکت بیداری در جهان اسلام بود، رخ داد و نکته قابل تامل این است که تاثیرگذاری هیچکدام از این جنبش ها به اندازه حرکت امام خمینی (ره) نبود.
وی با بیان اینکه حضرت امام گفتمان بیداری اسلامی را به عمل سیاسی تبدیل کرد، اظهار کرد: به همین جهت انقلاب اسلامی با بهم ریختن معادلات جهانی و قطب بندی ها به انقلاب شگفتی ها معروف است.
بابایی گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از نظریات و تئوری های اندیشمندان را بی اعتبار کرد چرا که نقش دین را در عصر ضد دین اثبات کرد و قدرت مردم را به خوبی به نمایش گذاشت.
مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم با اشاره به سرمایه معنوی انقلاب اسلامی افزود: باید در حفظ و گسترش این سرمایه والا کوشید چرا که باید به ماهیت و جایگاه تاریخی انقلاب توجه ویژه ای داشت.
بابایی با بیان اینکه در تاریخ ایران قبل و بعد از اسلام هیچ حادثه ای به عظمت انقلاب اسلامی وجود نداشته، گفت: تنها حادثه ای که مردم آن را رقم زدند انقلاب اسلامی بود که مشابه آن را تنها در افسانه ها می توان یافت.
وی همچنین اظهار کرد: شاید سختی ها و مشقت های گذرا سبب دلسردی جوانان شود اما اگر با نگاه کلان انقلاب را تحلیل کنیم، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
بابایی با اشاره به اهمیت ایام دهه فجر عنوان کرد: این دهه فرصت بسیار مناسبی برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نسل جوان است.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار سطح ملی،منطقه ای، جهانی و تاریخی قابل تبیین است، افزود: در سطح ملی دست یابی به شعار استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی به خوبی قابل تحلیل است چرا که انقلاب اسلامی نقطه پایانی بر ۲هزار و ۵۰۰ سال سلسله پادشاهی بود.
دبیر کمیسیون دانشجویی استان قم در ادامه اعلام نمود: با پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن تشکیل جمهوری اسلامی ، نظام مردم سالاری شکل گرفت و مردم جایگاه قانونی پیدا کردند.
بابایی ضمن اشاره به اهمیت مردم سالاری و نهاد های مردمی در قانون اساسی، با بیان اینکه اکنون در استان قم ۵۳ حزب سیاسی با سلایق مختلف مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: همچنین ۱۵۰ تشکل مردم نهاد در عرصه اجتماعی در استان قم به فعالیت می پردازند.
وی با اشاره به اینکه امروزه ایران ماهواره به فضا پرتاب می کند اما مصر تظاهرت برای نان دارد، اعلام نمود: تمام این پیشرفت ها  از برکت انقلاب اسلامی است.
بابایی همچنین با بیان اینکه اختلاف ها و تخریب ها ضربه به اصل انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امروزه باید امید در جامعه را برای جوانان تقویت کرد و با صبر و استقامت از این گردنه تاریخی عبور کنیم.
مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم در انتها با استناد به سخن حضرت امام خمینی که حفظ انقلاب از اصل آن سخت تر است، گفت: در برابر انقلابی که ثمره مجاهدت های فراوان و خون هزاران شهید است، کوتاهی و کم کاری صورت گرفته، چرا که جوانان امروزه دستاورد ها و چگونگی انقلاب را نمی دانند و متاسفانه نتوانسته ایم جوانان را در برابر حجمه های دشمن واکسینه کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید