امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 493313 |
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1401 - 15:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمان امروز ۱۳ بهمن‌ماه و در دومین روز از دهه‌ مبارک فجر طی مراسمی با حضور رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی و وزیر آموزش و پرورش، ۱۱۰۰ پروژه‌ آموزشی و پرورشی در سراسر کشور از جمله در استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید. به گزارش صلح خبر، این مراسم در استان کرمان با […]

صلح خبر/کرمان امروز ۱۳ بهمن‌ماه و در دومین روز از دهه‌ مبارک فجر طی مراسمی با حضور رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی و وزیر آموزش و پرورش، ۱۱۰۰ پروژه‌ آموزشی و پرورشی در سراسر کشور از جمله در استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صلح خبر، این مراسم در استان کرمان با حضور مدیرکل نوسازی مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس هیئت‌مدیره‌ صنایع مس شهید باهنر، جمعی از مسئولان، مردم و اصحاب رسانه محل مدرسه‌ ۹ کلاسه‌ صنایع مس شهید باهنر واقع در شهر راین برگزار و ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس آموزشی در استان به صورت نمادین افتتاح شد.

این مدرسه با ۸۱۸ مترمربع زیربنای آموزشی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و حصاری به طول ۳۲۰ متر با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال با ۹ فضای آموزشی و کارگاهی برای مقطع متوسطه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با مشارکت اتاق بازرگانی کرمان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، گفت: عملیات احداث این مدرسه در سال ۹۲ آغاز شده بود و سرانجام در سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در استان، قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز کمتر از یک‌ متر بوده، افزود: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در استان کرمان به ازای هر دانش آموز به ۴.۹۸ متر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به همت خیرین و نهادهای دولتی و غیر دولتی نهضت مدرسه سازی در استان کرمان شکل گرفته، در ادامه با اشاره به عملکرد و موفقیت های مختلف در آموزش و پرورش استان در یک سال اخیر گفت: برنامه ریزی در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرا و نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان گفت: این اقدام وزارت آموزش و پرورش که باید از سال ۱۳۹۰ انجام می شد نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد.

وی اعزام حدود ۴۰۰۰ دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور خوزستان را یکی دیگر از اقدامات مهم آموزش و پرورش در شرایط کنونی دانست و گفت: با همکاری استانداری و بنگاه های اقتصادی و معادن استان کرمان در زمینه اعزام دانش آموزان به اردو های راهیان نور در سطح کشور پیشرو است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در زمینه تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان از برگزاری مسابقات فوتبال چمنی ویژه دانش آموزان استان بعد از ۱۷ سال خبر داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید