امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 506142 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 22:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان مدیر کانون های خدمت رضوی در گیلان، با بیان اینکه ۲۴۰۰ خادم یار رضوی در این کانون ها عضو هستند، گفت: این افراد خادم یار حرم مطهر رضوی در گیلان هستند. جواد شفیعی ثابت امروز در جمع خبرنگاران، جشن های دهه کرامت را نشان دهنده پیوند قلبی و ایمانی مردم با امام رضا(ع) دانست […]

صلح خبر/گیلان مدیر کانون های خدمت رضوی در گیلان، با بیان اینکه ۲۴۰۰ خادم یار رضوی در این کانون ها عضو هستند، گفت: این افراد خادم یار حرم مطهر رضوی در گیلان هستند.
جواد شفیعی ثابت امروز در جمع خبرنگاران، جشن های دهه کرامت را نشان دهنده پیوند قلبی و ایمانی مردم با امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: در زیرمجموعه آستان قدس رضوی معاونت ها و بنیادهای متفاوتی وجود دارد که در طول سال اقدام به برگزار برنامه های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و عام المنفعه با محوریت مردم می کنند.
وی با اشاره به فعالیت کانون های خدمت رضوی در سطح استان ها، افزود: کانون های خدمت رضوی استان گیلان در قالب ۱۹ کانون تخصصی از جمله سلامت، تعلیم و تربیت، مبلغین، وکلا، شعر و ادب و… فعالیت می کنند.
مدیر کانون های خدمت رضوی در گیلان با بیان اینکه ۲۴۰۰ خادم یار رضوی در این کانون ها عضو هستند، گفت: این افراد خادم یار حرم مطهر رضوی در گیلان هستند. سال گذشته اقدام به توزیع ۵۰۰ میلیون تومان گوشت قربانی اهدایی آستان در گیلان کردیم که با کمک خادم یاران دو برابر شد.
شفیعی ثابت همچنین از اعزام ۵۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس با کمک خیرین و خادم یاران خبر داد و اضافه کرد: در راستای ایجاد صلح و سازش نیز ۲۶ مادر زندانی جرائم مالی غیر عمد به مبلغ یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان آزادسازی شدند که بخشی توسط آستان قدس و مابقی توسط خیرین پرداخت شد.
وی یکی از ویژه برنامه های معاونت علمی و پژوهشی آستان در ایام دهه کرامت را راه اندازی کاروان های زیر سایه خورشید دانست و عنوان کرد: خادمین حرم رضوی در ۱۷ شهرستان گیلان حضور پیدا می کنند لذا از همه دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت می خواهیم در شهرها و روستاها از این خادمان استقبال کنند.
مدیر کانون های خدمت رضوی در گیلان از اجرای ۱۱۰ برنامه با محوریت خادم یاران در استان طی ایام دهه کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: پخت و توزیع ۴۰۰۰ پرس غذای متبرک یکی از برنامه های شاخص است که ۳۰۰۰ پرس در طول دهه کرامت و ۱۰۰۰ پرس در شب میلاد امام رضا(ع) در سه شهر خمام و سیاهکل و لنگرود توزیع می شود.
وی از اعزام کاروان ۴۵ نفره بیماران صعب العلاج برای زیارت حرم رضوی با میزبانی آستان قدس خبر داد و بیان کرد: گوشت قربانی اهدایی آستان نیز در این دهه بین نیازمندان حاشیه شهرها توزیع می شود.
شفیعی ثابت در ادامه به مسئله سالمندی گیلان اشاره کرد و افزود: جشن های شکوه مادری را با محوریت تجلیل از مادران دارای سه فرزند به بالا که دارای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز هستند، برگزار خواهیم کرد.
وی از راه اندازی کاروان جهادی سلامت تحت عنوان «نذر شفا» خبر داد و تصریح کرد: در صومعه سرا شب شب رضوی را برگزار خواهیم کرد؛ همچنین پنج سری جهیزیه اهدایی آستان قدس تقدیم زوج های جوان می شود.
مدیر کانون های خدمت رضوی در گیلان با بیان اینکه ۸۸ جشن خانگی دهه کرامت نیز در سطح استان برنامه ریزی شده است، گفت: متبرکات رضوی شامل نمک و نبات و پرچم را به این جشن ها می رسانیم؛ با کمک خیرین و خادم یاران اقدام به تهیه لباس برای کودکان در مناطق محروم شهرستان های تالش، رضوانشهر و خمام نیز خواهیم کرد.
شفیعی ثابت، با اشاره به تلاش دشمنان برای نشان دادن ایجاد گسست و جدایی بین مردم و اعتقادات دینی و معنوی، اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در ایام محرم و صفر و اربعین و دهه کرامت و… نماد پیوند قلبی مردم با اهل بیت(ع) است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید