امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 281081 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1398 - 15:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر نظری درباره ادامه طرح cft و پالرمو، روایت خبرنگار صلح خبر از روند اجرای تصمیم «کاهش تعهدات» در “گود” نطنز، تاکید مرکل و ماکرون بر ضرورت قانع کردن ایران به ماندن در برجام، اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات جعبه سیاه پرونده بابک […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

نظری درباره ادامه طرح cft و پالرمو، روایت خبرنگار صلح خبر از روند اجرای تصمیم «کاهش تعهدات» در “گود” نطنز، تاکید مرکل و ماکرون بر ضرورت قانع کردن ایران به ماندن در برجام، اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی، تردید کنگره آمریکا نسبت به اطلاعات اراده شده از سوی تیم ترامپ درباره ایران، دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده و… از جمله گزیده اخبار سیاسی صلح خبر در روز چهار شنبه، یکم خرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش صلح خبر، شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی – رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن “سبلان” و ناو پشتیبانی “بندرعباس” بعد از طی پنج هزار و یکصد مایل دریایی و گذشت 67 روز دریانوردی و بازدید از بنادر سلطان قابوس و صلاله عمان و شرکت در تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان صبح امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

سیدمصطفی میرسلیم در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده یا همچنان در دستور کار قرار دارد؟ اعلام نمود: اصولاً رسیدگی به موضوع پیوستن ما به چنان میثاق‌هایی، وقتی ما را در شرایط قهری تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند، موجه نیست بویژه که در ماه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم با بی شرمی در فهرست تحریم گذاشتند. این عضو مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام افزود: ادامه مطرح کردن cft و پالرمو نوعی ساده‌لوحی است.

همچنین جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور  به تشریح مزایای تشکیل مجدد و احیای وزارت بازرگانی پرداخت و طرح مجلس در این خصوص را هم‍‌سو با نظر دولت خواند و گفت:تأسیس مجدد وزارت بازرگانی مغایرتی با کوچک‌سازی دولت ندارد.

اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون اجرا نشدن ماده یا موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان، گفت: قرار داشتن کشور در وضعیت جنگ اقتصادی شرایطی را به وجود آورده که خیلی نمی‌توان قوانین اقتصادی را که نوعا برای شرایط عادی نوشته شده یا نوشته می‌شود، مو به مو اجرا کرد. برای شرایط بحرانی قطعا باید تصمیمات متناسب اتخاذ شود.

همچنین سخنگوی فراکسیون امید، نهایی و آماده شدن هرگونه لیست برای انتخابات هیات رییسه مجلس از سوی این فراکسیون را تکذیب کرد و گفت: مانند سالهای گذشته کاندیداهای هیات رییسه با رای گیری در مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. فاطمه سعیدی افزود که در این مورد شنبه تصمیم گیری میکنیم.

در همین رابطه رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با بیان این که این فراکسیون قرار است برای هر ۱۲ رکن هیئت رئیسه مجلس از جمله ریاست، کاندیدا معرفی کند، گفت: مطهری و پزشکیان کاندیدای این فراکسیون برای نایب رئیسی مجلس هستند.

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی هم گفت که علی لاریجانی گزینه فراکسیون‌های مستقلین و ولایی برای ریاست مجلس است.

محمد جواد ظریف در ادامه رایزنی‌های آسیایی خود فردا (پنجشنبه) به پاکستان سفر می کند. وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر همتای پاکستانی خود با سایر مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه پیگیری توافقات اخیر روسای دو کشور و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

همچنین یک رسانه عراقی به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) و یا فردا (پنجشنبه) به تهران سفر می‌کند و در این سفر با علی لاریجانی، همتای ایرانی خود دیدار و در رابطه با روابط دوجانبه و راه‌های تقویت همکاری‌های پارلمانی بحث و تبادل نظر خواهد کرد. عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پیش از این در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که عراق در مرحله ارسال دو هیأت به تهران و واشنگتن به منظور کاهش تنش میان دو کشور است.

عمار حکیم نیز در دیدارهایی جداگانه با رئیس پارلمان عراق و هیاتی از جریان صدر تاکید کرد که عراق باید برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن تلاش کند و نقشی فعال در میانجیگری ایفا کند.

منابع مطلع آمریکایی در یک جلسه توجیهی غیرعلنی با اعضای کنگره آمریکا، مقامات رسمی را توجیه کرده‌اند که آمریکا مدرکی که نشان‌دهنده همکاری ایران با القاعده باشد، ندارد.

همچنین برخی اعضای کنگره پس از نشست خود با مقامات دولتی آمریکا درباره ایران با ابراز تردید نسبت به اطلاعات ارائه شده، گفتند که با این حال مقامات دولت ترامپ لحن خود را نرم‌تر کرده‌اند.

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با رییس‌جمهور روسیه درباره وضعیت برجام رایزنی و بر ضرورت قانع کردن ایران به ماندن در برجام تاکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضرورت دارد کمیسیون مشترک برجام تشکیل شود تا کشورهای عضو برجام بتوانند درباره راهکارهایی که حفظ برجام را تضمین می‌کنند، تصمیم‌گیری کنند.

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی دموکراسی آمریکا بابیان اینکه ایران نمی‌تواند برای همیشه به طور یک‌جانبه برجام را اجرا کند، تاکید کرد: ترامپ اشتباه کرد که برجام و میز مذاکره را ترک کرد. این ترامپ بود که میز مذاکره را ترک کرد. ایشان می‌تواند با بازگشت به برجام، به میز مذاکره برگردد.

روایتی از روند اجرای تصمیم «کاهش تعهدات» در “گود” نطنز

دو هفته بعد از اعلام رسمی کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، کار افزایش تولید اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ در حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های داخلی به طور عملی آغاز شد. این برای چندمین بار است که گروهی از رسانه‌های داخلی از روند فعالیت‌های صلح خبر‌آمیز هسته‌ای کشورمان بعد از اجرایی شدن برجام همزمان با تحولات سیاسی و بین‌المللی بازدید می‌کنند و این بار خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها با اعلام شروع فعالیت‌های جدید در مراکز هسته‌ای در راستای “کاهش تعهدات هسته‌ای” از سایت غنی‌سازی نطنز بازدید کردند.

همچنین نخستین سانتریفیوژ بانک خون تولید داخل به دنبال امضاء تفاهم نامه‌ای بین سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان انتقال خون ایران توسط سازمان انرژی اتمی ایران برای مصارف بانک خون ساخته می‌شود. این تفاهم نامه در راستای عمل به وظیفه ملی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات ملی و پیرو مکاتبات و مذاکرات بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و پایگاه‌های خبری، حفظ آزادی رسانه و مطبوعات را در گرو رعایت خط قرمزهای قانونی دانست و افزود: این از برکات انقلاب اسلامی و خون شهداست که امروز از موهبت آزادی بیان، قلم، تفکر و اندیشه برخورداریم. ما نیز خود را موظف به حمایت از آزادی‌ها از جمله آزادی مطبوعات و رسانه‌ها می‌دانیم و معتقدیم این امر به نفع کشور و مردم عزیزمان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای هم در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان هرمزگان با بیان اینکه دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد، گفت: چرا از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسیم، چرا از پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند می‌هراسیم، چرا ما از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم نمی‌گیریم و برای مقامات قضائی نمی‌فرستیم؟

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول (جعبه سیاه) پرونده بابک زنجانی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و جلسه بعدی این پرونده به روز یک شنبه ۵ خرداد ماه موکول شد.

امروز همچنین دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد برگزار شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید