امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 469493 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1401 - 9:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: گذرگاه های مرزی آستارا در استان گیلان از امن ترین سرحدات کشور محسوب می‌شوند و از شرایط کاملا با ثبات و مثال زدنی برخوردار هستند. سرهنگ هادی قاسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صلح خبر، با بیان اینکه برای کنترل و تامین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص […]

صلح خبر/گیلان فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: گذرگاه های مرزی آستارا در استان گیلان از امن ترین سرحدات کشور محسوب می‌شوند و از شرایط کاملا با ثبات و مثال زدنی برخوردار هستند.

سرهنگ هادی قاسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صلح خبر، با بیان اینکه برای کنترل و تامین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص در مرز های استان گیلان زحمات زیادی می‌کشند و در سایه تلاش آنها مرزهای کشورمان در شمال استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا جزو سرحدات امن محسوب می‌شود گفت: با تعامل خوب مرزبانان و مرزنشینان و حضور نیروهای فداکار مرزبانی، مرزهای آستارا در استان گیلان از باثبات ترین و امن ترین نقاط مرزی کشور بوده و در این منطقه مرزی با کمترین تهدیدها و آسیب ها مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حفظ و برقراری امنیت مرزها جدیت کامل دارد اظهار کرد: امنیت پایدار در مناطق مرزی زیربنای حیات جامعه بوده و وجود آن نشان دهنده استواری کشور است.
قاسمی با اشاره به اینکه آستارا از فعال‌ترین مرزهای صادراتی کشور است و با تاکتیک های کنترل مرز و همکاری متقابل مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، ضریب امنیت مثبتی در منطقه حاکم بوده و میزان تخلفات مرزی در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد، افزود: امنیت زمینه ساز توسعه و آبادانی در هر منطقه است.
مرزهای ایران مرزهای صلح و دوستی
وی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مرزبانان و نیروهای مسلح کشورمان در امور دفاعی و مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشورمان قرار دارند گفت: مرزهای ایران برای همسایگان همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و خواهد بود.
فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به اینکه مرز هر کشوری برای آن کشور مقدس است عنوان کرد: حفاظت از مرز و بوم در واقع حفاظت از جان و مال و ناموس مردم به شمار می رود.
قاسمی کار در مرز و مرزبانی را سخت و دارای اجر معنوی بالا دانست و اضافه کرد: در دفاع از مرزهای کشور تا پای جان ایستاده ایم.
وی با تاکید بر اینکه مرزهای خشکی و آبی کشور در استان گیلان مقتدرانه حراست می شود و زیر پوشش و مراقبت کامل و دقیق نیروهای مرزبانی قرار دارد اظهار کرد: نگهداری و پایداری امنیت در مناطق مرزی شهرستان آستارا نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ مردم با مرزبانان است.
فرمانده هنگ مرزی آستارا ادامه داد: وحدت مرزنشینان و تعامل آنها با مرزبانان موجب تثبیت امنیت در مرزهای حوزه استحفاظی استان گیلان شده است.
تفاهم و دوستی مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان
قاسمی با بیان اینکه تفاهم و دوستی مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و روابط حسنه مرزی و تعامل بین مرزبانان دو کشور برقرار است گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا که یکی از شهرستان های مهم و مرزنشین استان گیلان است با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی این استان واقع شده است و با کشور جمهوری آذربایجان ۳۸ و نیم کیلومتر مرز خشکی و کوهستانی و ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد.
وی با اشاره به ایفای نقش حقوقی و سیاسی مرزبانی در کنار حفاظت از مرزهای ملی، اهتمام به امر انسداد مرزها، ممانعت از ورود و خروج کالاهای قاچاق از مرز و جلوگیری از تردد غیرمجاز مرزی را جزو
اهداف اصلی مسئولیت مرزبانی عنوان کرد و متذکر شد: ما به عنوان چشمان بیدار نظام اسلامی در حراست از مرزهای ایران همواره با جدیت تلاش خواهیم کرد و از امنیت مرزها به عنوان ناموس کشور به طور کامل حراست خواهد شد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا در پایان از مطبوعات و رسانه های گروهی خواست با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های فرماندهی مرزبانی، مردم مناطق مرزی را نسبت به قوانین و مقررات مرزی و حفظ حریم مرزی آگاه سازند.
به گزارش صلح خبر، شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و مجاورت کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرزی آن توسط یک رودخانه محلی موسوم به آستاراچای تعیین می شود. این شهرستان مرزی همزمان از سه مرز زمینی، ریلی و دریایی برخوردار است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید