امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 487911 |
تاریخ انتشار : 22 آبان 1401 - 9:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

با گذشت چند روز از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نهایت امروز (یکشنبه) مشخص شد که کنترل مجلس سنای کنگره آمریکا باز هم در اختیار دموکرات‌ها قرار گرفته است. به گزارش صلح خبر، به نقل از روزنامه گاردین، دموکرات‌های آمریکایی توانستند با کسب ۵۰ کرسی، جمهوری‌خواهان را با ۴۹ کرسی شکست دهند و کنترل این […]

با گذشت چند روز از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نهایت امروز (یکشنبه) مشخص شد که کنترل مجلس سنای کنگره آمریکا باز هم در اختیار دموکرات‌ها قرار گرفته است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از روزنامه گاردین، دموکرات‌های آمریکایی توانستند با کسب ۵۰ کرسی، جمهوری‌خواهان را با ۴۹ کرسی شکست دهند و کنترل این مجلس کنگره آمریکا را به دست بگیرند. حالا گرچه تکلیف یک کرسی هنوز مشخص نشده اما از آنجایی که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مواقع تساوی آرا، حق رای پیدا می‌کند و از حزب دموکرات است، باید گفت عملا دموکرات‌ها پیروز انتخابات سنا شده‌اند و اکثریت دارند.

کنترل سنای آمریکا به دست دموکرات‌ها افتاد

آبی: دموکرات‌ها

قرمز: جمهوری‌خواهان

نتیجه انتخابات سنا در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شده، اما با کسب ۵۰ کرسی توسط دموکرات‌ها، انتخابات سنا عملا تمام شده و به نفع دموکرات‌هاست.

نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان هم فعلا روشن نشده و هنوز هیچ حزبی نتوانسته ۲۱۸ رای لازم برای کسب اکثریت را به دست آورد. جمهوری‌خواهان فعلا در این مجلس با ۲۱۱ رای از دموکرات‌ها با ۲۰۳ رای جلو هستند.

در انتخابات میان‌ دوره‌ای هشتم نوامبر، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده، ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و ۳۶ کرسی فرمانداری ایالات متحده به رای گذاشته شد. جمهوری‌خواهان آمریکایی احتمالا می‌توانند اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورند، اما در رقابت سنا شکست خوردند. در دو سال اول ریاست جمهوری جو بایدن، اکثریت دو مجلس کنگره آمریکا در دست دموکرات‌ها قرار داشت.

پیروزی دموکرات‌ها در سنا به جو بایدن امکان می‌دهد طی دو سال آینده قاضی‌های مورد نظر خود را در دادگاه‌های فدرال منصوب کند.

از آنجا که انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا به طوری سنتی به نفع حزب مخالف است، این به معنی بهترین عملکرد یکی از دو حزب در ۲۰ سال اخیر است – از زمانی که جمهوری‌خواهان تحت هدایت جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۲ به موفقیت بزرگی در هر دو مجلس دست یافتند.

با این حال با پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان حتی با یک اکثریت کوچک می‌تواند باعث دردسرهای زیادی برای بایدن شود.

برنامه قانونگذاری او عملا مسدود خواهد شد و جمهوری‌خواهان فشار زیادی برای نظارت بر کار دولت وارد خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید